Before // after – bathroom

Jeg elsker badet vårt! Om jeg kan få si det selv ♥ Flisene, murpussen, speilet, innredningen, kranene og dusjen i gull, badekaret – nei altså, jeg koser meg sånn på badet. Deilig gulvvarme og skikkelig dillete jente-greier. Ta en lang dusj, et langt bad, hjemmespa, sminking etc – man oppholder seg jo så mye på badet! Desto viktigere er det og trives.

Før & etter

24_673696427
Processed with VSCO with s2 preset24_974125826
Processed with VSCO with s2 presetPå badet har vi gjort følgende :
Bygd ut slik vi fikk plass til dusj
Lagt nye fliser
Hatt murpuss på veggene og i dusjen
Hengt opp speil over nesten hele den ene veggen
Satt inn nye baderomsmøbler og badekar
Skiftet toalett
Fått inn alt nytt av kraner og dusj + toalett flusher
Kjøpt ny dusjdør

Processed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetInnredning og benkeplate er fra Kvik • små skap på veggene fra Ikea •  badekar fra bygghjemme •  dusj, badekarkran og kran til vasken fra Tapwell • marmor vask & fliser fra Ulfven • murpuss fra modena

Er så fornøyd med badet! Det var så godt å få bygget ut litt til egen dusj, er ikke så fan av dusj opp i badekaret! I tillegg føltes det større. Samme med badekaret, her tok vi vekk det gamle som tok ganske stor plass, og erstattet det med et frittstående som gjorde det luftigere. Vi har valgt speil på store deler av den ene veggen, noe som også gjør at badet ser større ut. Hva synes dere om forandringen? (Ta i betraktning at mine bilder er tatt med mobilen, da linsen til kameraet mitt er gått i stykker, snufs)

Fin dag ♥

67 kommentarer
    1. Kjempefint. Lurer dog litt på hvordan det er å holde miurpussen ren i forhold til fliser i og med at det er mer struktur og litt mer ruglete? Og så synes jeg å huske at du nevnte en gang at det luktet sånn av pusset, er lukten forsvunnet av seg selv? Samt hvem var det som la pusset? Murer eller maler? Håper du tar deg tid til å svare og ha en fortsatt fin dag!

      1. Heia, nei det er vi litt usikre på enda 😀 Må finne ut av det. Vanskelig å vaske 😀 Den er borte! Vi brukte fliselegger til og gjøre den jobben 🙂

    2. Hvor har du kjøpt spyleknappene(eller hva det heter) til torlleten? Vi puder også opp, og skal inrede med gull detaljer men akkurat dette er utrolig vanskelig å finne!! Setter utrolig stor pris på svar!! Klem

    3. Hei Lene! Jeg lurer på målene på badekaret (evt link til bdekarer)? Vi skal ha badekar selv, og liker den type dere har valgt! Imidlertid har vi relativt liten plass, så derfor kjekt å vite hvilket type kar dere har:)

    4. DET ER SÅ SYYYYKT FINT!!! Samme med bildene fra stua, jeg er så imponert! Du burde jo helt seriøst vurdere å satse innen interiør, for dette har du et unikt øye for! 🙂 Gledes til flere “before/after” postene 🙂

      1. Takk snille deg, jeg har superlyst og få til en karriere innenfor dette! 🙂 Klemmer til deg, og flere poster kommer <3

    5. Hei. Takk for masse inspirasjon Lene 🙂 Et spm om murpuss. Måtte dere rive ned det som var på veggen eller er dette noe som kan legges rett på for eksempel fliser? Vet du nevnte en forferdelig lukt av murpussen men den må vel ha forsvunnet fort? Superfin leilighet dere har fått 🙂

    6. Det er sååå lekkert! Men hvordan har det gått med lukten fra murpussen du nevnte tidligere? Har du fått fjernet den?

    7. Heisann Lene!
      Så fint det ble 🙂

      Lurer på – la dere murpussen uten på de gamle flisene? Og hvordan er det prismessig i forhold til å legge fliser?

      Har et bad som er for nytt til å pusse opp for fult, men kunne veldig gjerne tenkt meg å legge murpuss og bytte ut møblement 😀

      1. Hei! Takk! 🙂 Ja, vi la den utenpå 🙂 Nå vet ikke jeg heelt hva fliser koster ift, siden vi hadde våtromspanel i den forrige leiligheten og ikke fliser, men vi betalte 13.000,- for 35 kvm med murpuss ca 🙂 Ja, murpuss er jo en litt enklere metode når man skal pusse opp da, i og med at man bare legger det over 🙂

        1. Hei 🙂 Vi er midt i byggeprosessen og skal ha murpuss på badet. Vet du hva fargen på pussen i dusjen heter, og om det er typisk mikrosement eller helt vanlig puss? På forhånd tusen takk, Liker stilen!

    8. Jeg er så glad i interiør innleggene dine 😀 Blir så inspirert! Jeg har faktisk malt både kjøkken og et av gjesterommene i ganske like farger som den fargen du har i stua og på kjøkkenet! Fortsett gjerne med mer interiør innlegg. Du er så flink! og takk for så mye inspirasjon 🙂

      1. Takk! Det har gått fint! Lukten er borte nå faktisk 🙂 Heldigvis! Men det tok litt tid, det sa Mapei var ganske vanlig i starten 🙂 Det kostet oss rundt en 13000,- ca 😉

    9. Gurimalla, så LEKKERT!! Holder på å tegne nytt bad som skal bygges i sommer, og har lagt min elsk på slike vegger dere har valgt. Hvordan er det å vaske slike vegger? Gratulerer med nytt bad og leilighet 🙂

      1. HEI <3 Takk 🙂 Hehe, nei den vaskinga er jeg ikke helt på G med enda, det er jo murpuss, så vanskelig å gjøre noe med på en måte, vi må nesten høre med leverandør hvordan vi gjør det etterhvert 😉

    10. L O V E it!! Lene, du er bare RÅ på interiør! Dette bør du satse på altså. Håper på enda mer interiør her inne, jeg foretrekker nemlig å hente interiør inspo hos deg fremfor andre interiørbloggere. Selv om du er veldig på trender, har du en egen måte å gjøre det personlig på – uten at det ser ut som hos “alle andre”. Hvis du skjønner hva jeg mener 😉 Jeg lurer også litt på det i fht murpussen, ser mange andre også er nysgjerrige på dette, kanskje du kunne laget et eget innlegg om det? Lov å spørre, sant? 😉 Kos deg i Barca, verdens herligste by! Og du! Ta med jentene på Torre De Alta´mar – en råfin restaurant i det ene tårnet (du vet de der cable-car sakene som går over byen!) Anbefaler å ha bord slik at dere får med dere solnedgang og når det er mørkt – FANTASTISK utsikt over byen. Tibidabo er også verdt et besøk. NYT! <3

      1. Hei Kristin 🙂 <3 Så snill du er! <3 Dette setter jeg pris på 🙂 Ang murpussen så vet jeg ikke så mye annet om den enn at vi kjøpte den på Modena, merket er Mapei! Aner ikke hvordan arbeiderene gikk frem når de la det på badet dessverre, så jeg vet ikke helt om jeg kan hjelpe så mye? <3 Hva tenkte du på ang murpussen? Så skal jeg prøøøve å svare <3

        Åh, så ikke kommentaren før nå, og fikk ikke besøkt denne – men den går i huskaboka til neste gang 🙂

    11. Helt sykt at dere har pussa opp så mye av ting som var i orden og så veldig fint og nytt ut fra før. Dere har for mye penger å bruke Ass. . Fint for dere da☺

    12. Hei!

      Så fint bad! 🙂 Litt utifra et miljø/ressursperspektiv: synes det er fint å ha et bevisst forhold til oppussing, ettersom det er ganske sykt hvordan vi har en kultur i Norge for å pusse opp helt fine, moderne og funksjonelle rom. Det resulterer jo i at masse helt fine materialer (som feks de gamle flisene) må kastes. Verdt å være bevisst iallfall. Det blir selvsagt kjempelekkert, men når behovet for å pusse opp ikke er der, er det kanskje ikke så bra likevel? Trendene endrer seg jo heeele tiden, så om 5 år vil du kanskje pusse opp alt en gang til? Det er jo blitt en helt ellevill bruk og kast-kultur.

      Bare noen tanker fra ei som synes vi bør tenke på framtida ti jordkloden:-)

    13. Helt fantastisk lekkert! Alle valg er så gjennomførte og det vises i det flotte resultatet!!! 😀

      1. Takk Christine 🙂 Ja vi har til de store håndukene på døra 🙂 Ikke hengt opp til små hånddukene enda, så de har vi bare ved siden av vasken 🙂

    14. Wow, dere er helt fantastisk talentfulle på interiør! Så vanvittig flott bad. Hvor er det lille speilet fra ved siden av vasken fra? 🙂

    15. Utrolig lekkert bad!
      Jeg lurer litt på om du har peiling på hvordan murpuss oppfører seg på våtrom ift fliser? Tåler det fukt like godt og vil det bli flekkete av vann og andre kjemikalier på badet? Driver og bygger hus og klarer ikke helt å bestemme oss for baderomsinnredning.

      1. Hei, takk! Ikke flekkete av vann, vi har primer utenpå 🙂 Ja det tåler fukt 🙂 Vi har membran under! Ring til Modena og snakk med de 🙂 De kan svare deg! 🙂

    16. Hei! Veldig fint altså. Har du navn/ link til de små hvite skapene du skriver er fra Ikea? Finner de ikke, og det er akkurat slike jeg er på jakt til for mitt eget bad.

    17. Utrolig flott! Lurer på hvor mye dere ga for marmorvasken og skapene under? Var utrolig flott sammen 🙂

    18. Hei Lene! Super fint bad 😀
      Jeg lurte litt på hvor du har fått bestilt det store speilet?
      <3

      1. Det vet jeg faktisk ikke, Gard som styrte med det. Men en eller annen glassmester! De fikser det 🙂

    19. Hei, Lene!

      Rålekkert <3

      Hvor er gulvflisene kjøpt? Har du evnt noe navn på dem? Finner ingenting når jeg søker på marrokanske fliser og Tapwell som du har skrevet at de er fra 🙂

    20. Hei Lene! For et inspirerende bad!! Lurer på hva baderomsinnredning fra kvik heter og hvor mye den kostet?

    21. Hei Lene. Superfint bad! Jeg skal selv pusse opp badet nå, og lurer på om innredningene fra Kvik og Ikea er ca like i fargen? Har du innredning i høyglans eller matt? Er det Kvik mano innredning du har?:)

    22. Superfint bad! Renovering av baderom med Fokhus gikk fint. De jobber raskt og bruker ikke billige materialer. Alt er av god kvalitet og skal trolig holde lenge. Deres ansatte har gode kvalifikasjoner og erfaring.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg