Barcelonatips

Hei dere! Igår hadde vi en koselig dag med roadtrip fra Bergen til Ålesund og siste stopp var Midsund, helt fantastisk å våkne opp her idag. Strålende sol, over 20 grader og verdens fineste utsikt mot havet og fjellene, ikke mye som slår dette, føler meg heldig som har vokst opp på et sted som dette.

Uansett hvor høyt jeg setter Midsund på listen, må jeg likevel skryte veldig av Barcelona. Det er en av de beste byene jeg vet, elsker det. Gard og jeg hadde virkelig en uforglemmelig tur sammen ♥ Tenkte å lage en kjapp liten “reiseguide” med noen små tips fra meg til dere. Hope you like it.

Hotell :
Vi bodde på Vueling Hotel, som ligger ca 10 minutter fra La Rambla. Veldig praktisk å bo så midt i smørøyet, her var det kort vei til sentrum. Vi gikk til alt på dagtid, men tok taxi til restauranter o.l på kvelden. Hotellet er helt nytt, superfine rom, vi bestilte med balkong og synes det var tipp topp! Elsker å ha muligheten til og kose seg ute på terrassen.

Beach Club :
3/4 dager lå vi på stranden til W Hotel. Superfint, rent og pent, utsikt over hele Barceloneta, bar, matservering, egne håndklær, garderobe og dusj. I tillegg har de supergod Sangria der, mm. Vel verdt 25 Euro pr pers for solsengen en hel dag.

56A428B8-8D08-4CB2-8B26-9FBD7849B054Frokost :
Bar Lobo : Ligger ikke langt ifra La Rambla. Anbefaler den grønne juicen, caffelatte, scrambled eggs med parmesan, bacon og frukt ♥
Federal Café : Awesome café med alt du kan tenke deg samlet på en meny, så mye godt og så mye nye, gode smaker. Superfint der i tillegg. Dit må dere!

DB516974-12E5-4A84-B839-18AD83EA6786Coffee shop :
Satan’s Coffee Corner .. TRO meg, jeg var superskeptisk når Gard skulle vise meg denne, haha. Men fy søren så fint det var der. Ligger litt gjemt bort i en gate, nydelig skandinavisk design og supergod kaffe. Før du kommer til Satan’s (eller etter,) MÅ du gå innom isbaren som ligger rett før. De har supergode (og SØTE) popsickles.

1B8A3227-ECF0-4211-B175-D5664A3EC613Lunsj :
Pez Vela (Ligger ved W hotel) og Makamaka (denne er også fint til afterbeach, ligger ved Barceloneta beach.) På Pez Vela anbefaler jeg Sangriaen, samt burger med soppsaus, yummy! På Makamaka har de sinnsyke burgere, samt trøffelchips, selv vil jeg anbefale hummus med tre dipper, og med gulrot og hjemmelaget knekkebrød til. NAM! Gard vil veldig gjerne anbefale Bloody Maryen der, jeg synes også den var god faktisk. (Og jeg er ikke en Bloody Mary jente)

96224E54-4EBF-4A40-8686-86A4CAD853ECMiddag :
Book et bord på takterrassen til Mandarin Oriental før solen går ned. Helt fantastisk sted, utsikt over hele byen, nydelig solnedgang og god mat (obs, ganske stive priser – men veldig verdt det.)

Anbefaler Gatsby for middag og show. Maten var himmelsk, lokalene innredet i litt sånn 20 talls stil, og showet er supercool.

4438163C-00B4-49B5-9C42-B4F02D52B3E5Aktitviteter :
Lei dere EL-sykkel. Vi hadde det så hyggelig! Syklet ned til stranden, koste oss med lunsj, og syklet rundt i gatene, superfin tur ♥ Leie sup brett, rett ved W hotel. Ellers var vi flinke å dele opp dagene, så vi fikk både strand og shopping, samt gode frokoster og lunsjer. Elsker å vandre rundt i gatene i Barcelona. Er så kos!

Må sees :
Mat markedet. Helt frelst av alt der jeg, luktene, intrykkene, fargene, alle fruktene som jeg aldri før har sett. Absolutt verdt å få med seg.

Nylig oppdatert2Barcelona er virkelig en by som må oppleves. Jeg har allerede superlyst tilbake ♥

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg planlegger en tur til Barcelona og har sett en del på hoteller. Dette du anbefaler så kjempefint ut!! 🙂 Bestilte du gjennom deres egen hjemmeside eller gjennom en annen side?

    2. Heisann! Jeg har booket bord på gatsby i Barcelona. Lurte bare på hvordan systemet var der? Jeg ble ikke bedt om å booke til en spesiell tid. Ser det åpner 21.00, er det slik at alle møter opp da? 🙂

      1. Hei! Hmm det var ikke jeg som booket sist, men det er sikkert felles middag da ja kan jeg tenke meg! Men ring og dobbeltsjekk just in case 🙂 Kose deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg