Baked eggs

Jeg elsker egg, jeg! I alle varianter. Kokt i 7 minutter med smør og salt, stekt, eggerøre, omelett og bakte egg i ovnen. Sistnevnte er min nye favoritt ♥ Det er så enkelt, og så godt. Perfekt både til frokost, lunsj og kvelds. Bakte egg lager du i en stekepanne, i ovnen, enkelt og greit. Og man kan lage så mange varianter. En favoritt er chorizo pølse, paprika, sopp, løk, egg, og oregano ♥ Men her har jo fantasien virkelig ingen grenser. Jeg lagde meg en enkel versjon i går til lunsj og tenkte jeg skulle tipse dere om fremgangsmåten, så kan dere jo selv bare putte i det dere vil!

Processed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 preset

Dere trenger helst en stekepanne, jeg prøvde å lage det i Le Creuset kasserollen min i går, det ble litt knotete. Men obs! Èn ting sier jeg før vi starter, PASS fingrene når dere skal ta stekepanna / kasserollen ut av ovnen. Tidligere i uken, skulle jeg ta stekepannen ut, mens jeg snakket med Gard i telefonen. Tenkte det holdt å surre ett kjøkkenhåndkle rundt…. Ja, dere kan jo alle tenke dere hvordan det gikk! Ble 6 timer og en helt natt med isbiter på fingrene det. Just my luck. Jeg og brannskader ass, vi er ikke helt på nett!

I går laget jeg noe så enkelt som ost, skinke og fetaost, bare for å være sikker på at jeg fikk i meg nok ost, liksom.. Jeg hadde ikke grønnsaker, så det ble litt kjedelig, men likevel så godt!

Processed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 preset

Ha olje i panna, deretter putter du i ingrediensene du vil ha i. Stek dette, eller la være – det gjør du som du vil med. Jeg lot være i går, da jeg ikke orket å bruke så lang tid. Knekk eggene og ha de over, krydre med salt, pepper og oregano/gressløk. Settes i ovnen på ca 200 grader til eggene ser ferdig ut. Men ikke la det stå for lenge, da blir nemlig eggegulen veldig hard og kjedelig. La eggene være litt myke på toppen ♥

Håper det faller i smak!

15 kommentarer
    1. Hei Lene,

      Blir du aldri lei av å “herme” etter Camilla Pihl?
      Jeg forstår for så vidt at du vil herme siden hun har mange lesere og har en søt blogg. Men bare fordi hun poster en oppskrift så trenger vel ikke du å poste den samme rett etter vel? Du blir ikke henne, selv om du prøver.
      Likte deg veldig godt før når du skrev egne innlegg og ikke bare hermet etter andre, og jeg går ofte innom bloggen din i håp om at det skal være den samme gamle lene som skriver. Men du skuffer hver gang. Vær deg selv!

      1. Haha whaat? Av og til blir jeg sjokkert over hva enkelte faktisk får ut av seg. Camilla Phil er hel skjønn hun, men jeg prøver vel ikke å være som henne fordi jeg lager bakte egg? 😀 Er det noen som er seg selv, så er det i hvertfall meg. Men om du ikke vet det, så følger du ikke godt nok med.Og da synes jeg heller ikke det passer seg med sånne dumme påstander 🙂

      2. I alle dager… Tenk at du lar deg irritere nok av fremmedes hverdag til å legge igjen en sånn kommentar.. Det er ikke bra for helsa å være så lett å irritere – pass på deg selv 🙂

    2. Hei Lene 🙂 Leser relativt få blogger men din blogg blir lest så og si daglig, godt innhold. Prøvde forresten ut oppskriften på “baked eggs” igår. Var så godt at det ble frokosten også idag 😉

      1. Så hyggelig, takk Kristine 🙂 Jaa, vet – det er supergodt! Så kan man jo variere med så mye forskjellig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg