Bad : 95 % ferdig

Hei fra sengen ♥ Deilig, slapp søndag, med Sia sitt nye julealbum på ørene. Altså. Superelsk! Hun er så utrolig dyktig! Vet jeg tipset om dette forrige uke, jeg er fortsatt like fan! Ikke mye julefølelse, for den kommer bare når jeg høre på de “gode, gamle” låtene! Men sangene er bare helt rå!

Tenkte det var på høy tid med litt leilighets-oppdatering! Nå har jeg jo bodd her i en måned allerede! Tiden flyr. Og jeg koser meg så utrolig mye. Mitt elskede krypinn, min baby! I løpet av to uker nå kommer resten på plass, så da blir det andre boller på interiørfronten! Det er mye hyggeligere å lage interiør-blogger når ting er ferdig. Vaskene kommer opp på bad og toalett, speilet på kjøkkenet blir rammet inn, ny benkeplate kommer, dører og lister rundt blir ferdig, glassveggen kommer (HALLOO jeg gleder meg!) Garderoben blir levert, og forhåpentligvis dusjdøren min (som forøvrig er helt rå! Det er en dusjdør dere ikke har sett før! Hihi) Venter fortsatt på Futon madrassen min også, og resten av møblene kommer neste uke troor jeg! Så da er det endelig på tide å kjøpe inn krukker, planter, og diverse interiør-ting. Mangler fortsatt litt møbler, ting og tang men jeg har ikke makket meg til å bestille det enda. Nå har det liksom vært leilighetskjør siden august, så når jeg endelig kom meg i hus er det godt og bare lande litt! Men jeg gleder meg veldig til å sette i gang. Kjøpe planter og speil, samt håndklær og duftlys til toalettet, gjøre det koselig! Nå er det bare toalett der inne, hehe.

Her kommer litt bilder fra badet mitt. Dere har hatt litt spm vedr det å ha soverom og bad i samme rom, og gjøre om vanlig rom til våtrom .. Tidligere var det sånn at man måtte søke om dette, men det har endret seg nå. Dere lurer jo også på dette med å gå på do, hehe. Toalettet er jo selvsagt ikke i dette rommet, men på et eget rom ved siden av. Når det kommer til fukt så tror også mange av dere at både madrassen og dyner / puter blir fuktige, slik er det ikke. Dinesen, som har lagt gulvet på soverommet ville ikke legge gulvet om det var fare for for mye fukt da plankene ville blitt ødelagt. Så her har jeg og vi selvsagt tenkt på alt! Jeg har to fuktstyrte vifter som automatisk går på når jeg dusjer. De drar dampen ut med én gang. Jeg har en fuktmåler som gjør at jeg hele tiden har kontroll. Fuktprosenten kan ikke være høyere enn 65 % og den ligger som regel på rundt 40-45! Så helt innafor ♥

Følelsen jeg ville skape var litt sånn hotell-feeling, fordi jeg elsker å bli inspirert av hoteller jeg besøker når jeg er ute på reise. Denne idéen kom fra da jeg var i Bangkok i fjor! Da var bad og soverom i samme rom og jeg elsket det. Det er annerledes, også må man gutse litt innimellom, da ♥

Her kommer snart dusjdøren som er spesialdesignet. Den blir helt rå! Gleder meg latterlig mye til å vise dere. I tillegg vurderer jeg hyller eller skap over badekaret, får se hva jeg lander på. Men tror jeg heller mot hyller hvor jeg kan ha duftlys & planter for å gi litt mer liv i hjørnet der.

Vasken er også spesialdesignet, for tiden ligger den på gulvet som dere ser. Den veier over 100 kg! Og nå har jeg fått en til å sveise understell til den, som skal “powdercoates” med svart matt til uken. Så da får jeg den endelig opp å stå! Det blir et enkelt stativ med hylle i midten til håndduker og planter. Vasken er dessverre ødelagt, har sprukket og ja, har noen småfeil. Lager ny nå, men i mellomtiden funker den helt fint! Så det blir bra å få den opp! Elsker høyskapene med masse plass til sminke, håndklær – you name it. Har så mange planer her inne, men vil liksom vente til vasken og dusjdøren er på plass før jeg begynner. Vi snakker grønne planter til den store gull medalje, fine håndklær, koooooos og ja i det hele tatt. Jeg koser meg sånn her!

Mange har spurt om speilet – det er fra AYTM. Digger det!

Utsikten fra sengen er ganske smooth! Jeg elsker det. Ikke for alle, men absolutt for meg! Gleder meg sånn til det blir helt ferdig. Forhåpentligvis blir det før jul! Nå skal jeg vaske gulvet, det tar jo 1,5 time ca….. Hehe. Og så kommer LILLEBROR på besøk! Han skal være her til onsdag. Glede på jord! I kveld blir det definitivt søndagsmiddag og skikkelig family-time!

30 kommentarer
    1. Wow, helt nydelig LeneSå gøy når man kan gjøre akkurat sånn som man vil ha det, uten så mye om og menNyyyt
      P.S. Vi har også Dinesen-gulv, vasker det hver ukeI feel ya, men veldig verdt det
      Klem E

      1. Tusen takk snille deg, det er sånn det skal være <3 Hehe ååå, da er vi i samme båt! Men det blir så ekstra fint etter vask <3 Veldig verdt det ja, det er helt sikkert!:-) KLEM

    2. Så utrolig fint! Elsker stilen din. Kunne du en dag laget et innlegg om hvordan du får alle dine ideer til virkelighet? Eks sliter jeg selv med at jeg har mange ideer i min leilighet men usikker på hvem som designer det ene og det andre, og hvor jeg får tak i alt jeg ønsker. Hvor er bla dusj- og badehodet ditt kjøpt? Høyskapet og vasken? Superlekkert!

      1. Hei! Ja, det kan jeg alltids <3 🙂 Du må bare gå til noen som har interiørpeiling, så vet de stort sett hvor ting er fra 🙂 Vasken har vi produsert i Hong Kong. Skapene fra Drømmekjøkken og dusjhodet etc er fra Tapwell 🙂

    3. Hei Lene

      Så flott badet ditt blir. Kjempegøy å se!
      Speilet fra AYTM, går det greit å bruke det på bad selvom det er litt sotet? Tenkte på å sminke seg og sånn. hehe. Har lyst til å ha tilsvarende på badet selv nemlig <3 Gleeeeeder meg til flere interiør-innlegg.

      1. Hei! Takk 🙂 Ja, jeg synes det – men det er jo en vanesak og så spørs det jo hvilket lys man har 🙂 Er så fiint! Stor klem!

    4. Hvor langsiktig har du tenkt med denne leiligheten? Hvis det er sånn at du ønsker å starte en familie når det er riktig (det kan jo ikke være så veldig mange år til, med tanke på alderen din), har du da tenkt til å selge leiligheten? Det er jo synd å bruke så mye tid og penger (og kjærlighet :D) på en leilighet man sannsynligvis bare skal bo i et par år.. Den er jo ikke veldig egnet for familielivet i og med at det nå bare er et soverom. Drømmeleilighet altså, men kanskje ikke så praktisk når man tenker litt fram i tid <3

      1. Jeg stresser som sagt ikke med familie og barn selv om jeg er 30 😛 Og når den tid kommer kommer jeg selvsagt ikke til å bo her! Eneste personen som skal bo her er meg. Om jeg får meg kjæreste og vi ønsker å flytte sammen så blir det i en større 🙂

        1. Skjønner:) kommer du til å drive med flere oppussingsprosjekter sånn ved siden av egne leiligheter? Jeg mener som en jobb ved siden av bloggen. Du er jo veldig flink med å pusse opp, og tenke nye løsninger!:)<3

      2. Synes du er frekk og spydig.
        Som du skriver: det kan jo ikke være så veldig mange år til, med tanke på alderen din. Det er spydig.
        Og: Det er jo synd å bruke så mye tid og penger (og kjærlighet :D)
        Hele innlegget ditt er ufint. Snakker du slikt til vennene dine? Du har en skarp tunge.
        Hva et annet menneske bruker tid og penger på har da vi virkelig ikke noe med.
        Jeg hadde blitt flau hadde jeg snakket slik til noen andre.

        1. Nå må du rulle inn! Jeg er overhodet ikke frekk og spydig. Jeg hadde et helt enkelt spørsmål til lene og hun har svart på akkurat det jeg spurte om. Hvordan du tolker kommentaren min betyr ingenting for meg. Gooood kveld til deg! Smil og vær glaaad 🙂 🙂

    5. Du har fått det så fint! Og det toalettet du viste på snap i dag – jeg dør 🙂 Kan jeg spørre hvor de sorte lampene over speilet er fra? Lett etter slike 🙂

    6. Hei Lene,
      Leiligheten blir virkelig lekker!
      Hvilken entreprenør bruker du, og bruker du evt denne entreprenøren til alt, dvs totalentreprenør? Lurer også på på om du har brukt mitt anbud og dine erfaringer rundt dette?
      Mvh
      B 🙂

      1. Hei! Takk 🙂 Ja jeg brukte de til alt bortsett fra det elektriske og rør 🙂 Ikke brukt mitt anbud, dette er en som jeg har fått anbefalt fra venner 🙂

    7. Hei 🙂

      Lurte på om hvor du har kjøpt dine downlights på badet, samt de to du har over speilet?

      Veldig lekkert og smakfullt bad 🙂

      Kamilla

      1. Hei! Du – de spottene er det elektrikerene som har bestilt for meg, jeg er usikker på merket faktisk! Men du kan jo bare vise en elektriker bilde, så finner de det nok i “produktkatalogen sin” Spottene over speilet er fra Illums Bolighus, jeg kommer ikke på navnet nå- men de har de ihvertfall der 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg