Back on track

Endelig har jeg klart å komme meg i ordentlig treningsmodus igjen. Stod virkelig på før sommeren, men i løpet av sommermånedene og de deilige inne-dagene om høsten så har jeg ikke helt kommet meg i gang igjen. Men jeg har savnet følelsen jeg får etter treningen, uansett når på døgnet jeg har trent. Den ER virkelig magisk, og jeg føler meg så mye freshere når jeg føler at jeg tar vare på kroppen min. Den alltid-nevnte balansen er dog viktig. Kose seg!! Og det gjør jeg hele tiden, men med enda bedre samvittighet når jeg vet at dagens treningsøkt er gjort!

Før sommeren hadde jeg én PT time i uken hos Jobbsprek hvor jeg trener, samt at jeg gjorde masse kardio alene og styrke alene innimellom. Men nå merker jeg at jeg er litt lei egentreningen, og trenger et ordentlig push for å komme i gang! Skru av hodet, telefonen og rett og slett ikke tenke- bare gjøre. Og med PT så føler jeg meg i de beste hender. Nå skal jeg prøve tung styrketrening i 3 ganger i uken fremover i en måned! Spennende og for meg er det viktig å prøve litt forskjellig slik at man ikke blir lei. Nå er jeg så LEI av den trappe-maskinen at dere aner ikke, hehe. Og bruke hele kroppen i 1 time føles hardt, men SÅ godt etterpå.

Trenings-genser fra Balanse / Bik Bok & tights fra Nike

Noen av øvelsene HATER jeg, men de må til. Som pullups – de skal dere få gratis av meg. Æsj så tungt det er. Men det morsomme er jo mestringsfølelsen når det blir lettere og lettere for hver gang. Knebøy er jeg ikke veldig fan av- men jeg blir litt mer “glad” i det ettersom tiden går.

Andre øvelser liker jeg å ta, og jeg vet at de fungerer så da liker jeg de eksta godt! Markløft feks, og øvelser med strikk på anklene, bootybuilderen og nå har jeg fått en ny “favoritt” – nemlig bulgarsk utfall med den ene foten i slynge. Jeg HATET bulgarsk før, men denne varianten liker jeg!

Men det gjelder jo å gjøre de øvelsene man faktisk liker, for da holdes jo motivasjonen oppe! Hvilke øvelser er dine favoritter, og hva er det verste du vet? Gøy og høre- så kanskje jeg og vi kan prøve noe nytt!

Energien som kroppen fylles med etter en økt. Den er uslåelig og jeg får gjort så utrolig mye! Rart det der, skulle trodd man ble sliten – men det går over, og da kommer energien! YES!

11 kommentarer
    1. Elsker ettbeins strakmark, stående roing med bredt grep og bulgarske utfall, hiptrust og planke! Hater knebøy og burpees:D

    2. Hei
      Jeg har trent tung styrke 1 år snart nå. Har hjelp av PT en gang i uken for å passe på teknikk og pushe meg det lille ekstra. Jeg er ikke fan av knebøy, men det er så gøy å merke hvor sterk man blir. Lett å få fremgang i den øvelsen. Pullups /Chins er hos meg en favoritt. Markløft går greit hvis jeg løfter soumo men jeg synes det er vanskelig med teknikken for å få skikkelig pump. Men benkpress er skikkelig gøy. Lærer du skikkelig teknikk og “limer” skulderpartiet til benken så får du fort framgang. Føler meg drit tøff når jeg tar benk sammen med gutta. Det er stort sett dette jeg løfter med støtteøvelser mellom. Målet er ” den ryggen” og definerte skuldre og overarmen. Fast i fisken blir du ihvertfall og for første gang i mitt liv har jeg fått midje. Så jeg sier: løft tungt jenter, jo tyngre jo bedre. Lykke til Lene. Sterke jenter er kult

      1. Så gøy! Ja riktig teknikk er så viktig!! 🙂 Så gøøøy! Fast i fisken liker vi, hehehe. Kjekt og høre du har fått så gode resultater! Gleder meg til å se resultater fremover selv! En sunn og sterk kropp er kult ja, enig! 🙂 Klem

    3. Leeeenemor <3 Så alt for lenge siden! Hvordan går det med deg? Alt bra? Så kjekt å se at det er fremgang på leiligheten, gleder meg til å se det ferdige resultatet. Her går det i ett også, vi flytter inn i vår leilighet neste uke. Kjøkkenet er snart på plass, nå gjenstår det å bare legge gulv pluss litt andre småting.
      Skulle gjerne kommet med treningstips men jeg er ikke kommet i gang selv, har vært så sløv den siste tiden, men med en gang vi er kommet på plass i ny leilighet skal jeg melde meg inn på det nye senteret i nærheten av her vi bor. Kjenne det skal bli godt å komme i gang igjen. HEIIAA oss, haha 😀 <3

      1. Hei fine Lisa <3 Så kos med melding!! 🙂 Alt er bare bra, full fart!

        OOOOH så gøy, spennende og digg med nytt for dere! Lykke til med alt 🙂 Og ja – treningen kommer når man har tid og overskudd <3 Stor klem!!

    4. Hei Lene! Jeg lurte på en ting ang den svarte envelope veska di fra YSL (den store med gull hardware). Jeg har vurdert å kjøpe den, men er usikker på om den blir altfor stor for å ha med ut på byen, da jeg er ganske lita (2 cm lavere enn deg). Føler du den passer best til hverdags, eller går den også til kjole uten at den dekker halve deg? hehe 😀

      1. Hei hå! Den er veldig stor! Jeg har den aldri på byen faktisk, men det er også fordi den er ganske stiv, og litt.. Ubehagelig i tillegg til at den er stor. Hadde gått for en mykere versjon hadde jeg vært deg, hehe. Knappen spretter opp hele tiden også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg