Answers to your questions / part two

-Hvilke er dine yndling butikker? Mine yndlingsbutikker er BIK BOK, ACNE og Zara akkurat nå. Synes også Høyer har mye fint. -Hvorfor valgte du å flytte fra Ålesund til Oslo? Jeg er en nyskjerrig jente, jeg liker liv og røre- og det å oppleve nye ting. Jeg har jo vokst opp på landet, på en øy med 2000 innbyggere, noe jeg er SÅ utrolig glad for. Jeg har virkelig hatt en trygg og god oppvekst. Men jeg bestemte meg tidlig for at jeg ville oppleve litt mer i hverdagen, og flyttet dermed til Ålesund som 16 åring. Allerede etter noen år i Ålesund, ble jeg enda mer nyskjerrig- og ville oppleve mer. Og Oslo har alltid vært i tankene mine. De siste årene mens jeg bodde i Ålesund, kjente jeg at jeg trengte forandring. Ålesund er en veldig fin by, veldig rolig og ikke så veldig sosial synes jeg. Og det er jo ikke noe galt i det, men jeg trengte noe mer- jeg ville oppleve en større by rett og slett. Jeg tenkte maaange år på det, før jeg først turte å ta steget. Og jeg er så glad for at jeg gjorde det! Jeg skal ikke legge skjul på at det var litt merkelig å flytte hit, når nesten alle jeg kjente var på Midsund / eller i Ålesund. Det var litt uvant. Heldigvis var det en del av vennene mine som bodde her, og enda flere nå! Trives så godt. -Hvorfor blogger du sjeldnere enn før?  Gjør jeg det? Jeg prøver å blogge to ganger om dagen. Noe jeg alltid har gjort! Men man må blogge når man har lyst, og ikke fordi man “må..” Det er ikke alltid lett å være kreativ, heller ikke alltid at tiden strekker til. Men jeg prøver ihvertfall så godt jeg kan. Jeg er bare et menneske jeg også ♥ Hva spiser du i løpet av en dag? I løpet av en dag? Det varierer veldig fra dag til dag. Vanskelig å være spesifik her, men jeg kan jo ta en typisk hverdag som gjerne gjentar seg ofte : Frokost : 2 hjemmelagede brødskiver med makrell i tomat.
1 egg
Juice 
En kopp te Typisk Lenefrokost ♥

Eller : Skyr med musli og bær.

Mellom måltid : Banan Lunsj :  Eggerøre med ost, skinke og brokkoli. Middag : (Vi prøver å spise middag rundt 18 tiden når Gard kommer hjem fra jobb, men blir det senere pleier vi å sløyfe kveldsmat, rett og slett fordi vi ikke er sultne før vi legger oss..) Som oftest noe laget på kjøttdeig, kylling eller kjøtt. Også veldig glad i supper. Mellom måltid / lett kveldsmat : Appelsin, annen frukt – eller ost og kjeks til kvelden, gjerne en kopp te. Når reiser du og Gard til dubai ? Vi reiser til Dubai 17 – 25 Mars. Jeg gleder meg sånn til kjærlighetstur nå ♥ Det blir fantastisk. Hvilken skolebakgrunn har du? Jeg har ikke så mye. Jeg valgte å ta friår etter VGS, fordi jeg ville jobbe og tjene penger. Og etter det har jeg egentlig bare jobbet! Men på VGS gikk jeg : Tegning, form og farge, frisørlinjen og almennfaglig påbygging. Så jeg har generell studiekompetanse. Alltid vært skoleflink, men ikke helt vært interessert i å gå noe mer enda. Men tror nok og håper jeg blir det snart. BI tror jeg hadde vært noe for meg. Om du skulle gått skole nå, hva ville du valgt? Som jeg nevnte over i forirge spørsmål, tror jeg at jeg hadde valgt et eller annet på BI. Forretningskvinne er jo det jeg vil være ♥ (Når jeg blir .. stor?) Kan du skrive et innlegg om hva du spiser til lunch? Altså en sunn versjon! Jeg går på skole og begynner tidlig på morgenen… Derfor hadde det vært supert om du kunne skrive om noe som jeg kanskje kunne laget kvelden før, eller om det bare tar noen få minutter, bare det er sunt og godt så spiller det ingen rolle hva det er for noe. Ti lunsj pleier jeg som oftest å lage meg eggerøre, det går så fort og er så enkelt. Men det er jo kanskje ikke tidenes å ha med seg på skolen. Hva med å prøve ut brødoppskriften min? Det blir sånne fine, nette brødskiver som man lett kan ta med på skolen. Jeg spiser nesten alltid makrell i tomat på, som kommer i sånne søte små porsjonspakker (en boks holder til to brødskiver) .. Eller feks hjemmelagede knekkebrød med pålegg på. Skyr er jo også en lett lunsj, men her burde man ha musli og bær i om man skal holde seg mett en liten stund. Du kan jo også kjøpe deg bokser (fra IKEA feks) og lage salat om kvelden? Det er så mange muligheter, fantasien har ingen grenser ♥ Hej jag är en svensk tjej som följer dig. Jag har min kjäraste i Oslo, så är där på besök väldigt ofta. Jag har vid 3 tillfälle stött på dig på Oslos gator, jag har alla tre gånger känt mig besviken på att du ser ut att ha så mycket attityd när man se dig live, men på bloggen så verkar du vara en så söt tjej med så mye positiv energi. Och en fråga. vad tycker du om Svenskar i Oslo hihi? Først og fremst må jeg få beklage om jeg har vist en attidue som kunne virket negativ. Det er overhodet ikke sånn jeg er! Jeg ser på meg selv som veldig blid, positiv, hyggelig og inkluderende. Men det er veldig uvanlig (ihvertfall for meg og sikkert de fleste andre) å gå rundt og smile når man går for seg selv. Det hadde vært veldig unaturlig for meg, og kunne jo blitt oppfattet som at jeg trodde jeg var noe, om du skjønner? Om jeg får blikkontakt med noen på gaten / eller i butikker- smiler jeg selvsagt! Og babler alltid i vei med betjeningen i butikken feks. Men for meg er det virkelig ikke naturlig og smile til folk som jeg bare passerer på gaten. Det gjør du sikkert ikke selv engang? Hehe 🙂 Og svensker i Oslo? Helt supert det! Kjenner mange svensker selv jeg. Hva trener du? Jeg tråkker veldig mye på ellipsemaskinen. Jeg hater å løpe, det er virkelig tortur for meg. Derfor fant jeg en løsning som fungerte bedre! Tråkker på ellipsen hver gang jeg trener 30-40 minutter så tungt jeg bare klarer, også lar jeg være og bruke hendene, slik bena og rumpen gjør all jobben, funker SÅ bra. Ellers trener jeg styrke, mye fokus på ben, rumpe og mage. Gard har laget nytt program til meg nå som jeg skal begynne på neste uke, så det blir spennende! Har du en eller flere tattoveringer? Er øyenbrynene dine tattovert på? Jeg har 0 tatoveringer på kroppen, og kommer heller aldri til å få det. Jeg ombestemmer meg veldig lett, så jeg kan se for meg at jeg hadde angret etter noen måneder, hehe. Øyenbrynene er tatovert på ja, og jeg er så fornøyd med det. Har du bosett deg i Oslo for godt eller kunne du tenkt deg å vende nesen vestover igjen? Hvor på Vestlandet i så fall? Jeg vet ikke helt. Vi får se hva tiden bringer! Jeg kommer ikke til å flytte til Ålesund igjen, det er jeg 100 % sikker på. Heller ikke til Midsund tror jeg, selv om jeg elsker å være der. Det blir litt for rolig for meg! Men nå har jeg jo funnet meg en Bergenser da, så om han skulle ønske å vende tilbake til Bergen om mange år- blir jeg selvfølgelig med! Men sånn som det er nå, blir vi nok i Oslo i mange år til, og det er jeg veldig glad for. Jeg har jo så utrolig mange gode venninner her! Tror du du og Gard kommer til å gifte dere noen gang? Det håper jeg virkelig ♥ Hvordan går det med deg?  Med meg går det veldig bra! Jeg tror ikke jeg har hatt det så bra på lenge ♥ Ingenting er jo som å være nyforelsket! *kniiiis* Også er jeg frisk og rask, så da har jeg ingenting å klage over. Er du forsatt like fornøyd med øyenbrynene dine etter at du tattoverte de? Må du farge/tegne på de osv? Kjempefornøyd. Det er så deilig å våkne opp, uten og måtte gjøre noe med de. Farge gjør jeg ikke. Merker jeg gjør de litt mørkere når jeg sminker meg mye om jeg skal ut, men ellers har jeg ingenting på de. Hva syns du selv om bloggen din? Syns du ikke den er litt “enkel”? Få dype tema som blir tatt opp der?  Jeg føler jeg er meg selv på bloggen, jeg skriver om hverdagen min, menneskene i livet mitt og ting jeg liker å skrive om. Det kan absolutt være noen synes den er enkel, men jeg har ikke noe behov for å ta opp dype temaer her på bloggen. Og føler jeg at jeg har det, gjør jeg det. Man må dele det som faller en inn naturlig, og noen ting kan man enten holde for seg selv- eller diskutere med venner, kjæreste eller familie. Kroppspress. Hvordan føler du det rundt dette? Dette er jo en evig debatt. Og gjennom sosiale medier, blir det bare verre og verre. Det er faktisk helt sykt hvordan ting utvikler seg, alt handler jo om kropp og utseende. Man kan jo faktisk bli gal, om man skal måle seg selv opp mot alt og alle! Det er jo ikke sunt. Selv prøver jeg bare og være ganske nøytral til dette, ja- jeg er jo opptatt av å føle meg bra. Selvfølgelig! Men man må konsentrere seg om seg selv, og ikke hele tiden prøve å bli som alle andre. Jeg føler jeg har et ganske sunt bilde på kropp, trening, mat og de tingene der, og det håper jeg kommer frem her på bloggen.  Hvorfor stengte du styleway, og hva er planene videre? Angrer du? Dette har jeg utdypet i flere innlegg. Men kan godt ta det en gang til. Å designe eget merke, sende frem og tilbake til fabrikkene, bruke flere måneder på en kolleksjon og bare gjøre det alene- ble for mye arbeid. Styleway hadde kjempegod omsetning, og masse kunder. Men jeg hadde rett og slett ikke motivasjonen til å fortsette, det var utrolig tidkrevende. Derfor bestemte jeg meg for å slutte med akkurat dette. Til høsten lanseres Styleway på nytt, og jeg satser stort på at det blir en suksess. Jeg går bort i fra eget merke, og skal heller begynne å selge andre merker- noe som blir superspennende! Jeg angrer overhodet ikke på at jeg startet opp, og laget mine egne kolleksjoner, tvert imot er jeg kjempestolt! Man lærer mens man prøver, og gjennom det fant jeg ut at jeg heller ville utvikle Styleway på en annen måte. Jeg vurderer å kjøpe det swissproduktet som skulle gi deg lenger øyevipper. Mange sier sånt får de til å falle av. Har dine gjort det etter bruken av den?? Oi, det har jeg aldri hørt om? Mine har ikke falt av når jeg har brukt serumet. De har bare blitt lengre og fyldigere. Tror ikke du skal være redd for at de faller av.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg