Answers to your questions / part one

Er du gravid ? Nei. Jeg er ikke gravid, jeg føler meg ikke klar for å få barn enda. Nå fokuserer jeg på meg og Gard, jobb, reiser og opplevelser. Tror nok ikke jeg er klar for barn før om mange år enda.  Syns ikke du og Gard at dere gikk litt vel fort frem? Ganske uvanlig at man kjøper seg leilighet etter å ha vært sammen bare 2-3 mnd? Jeg tar meg selv i å bli litt irritert over sånne spørsmål som dette, ikke noe mot deg- har bare fått så mange av de før også. Jeg er jo en voksen jente, jeg vet jo hva jeg selv vil- og tar aldri besluttninger som ikke er vel overveid. Det var ganske seriøst mellom meg og Gard tidlig i 2013. Så i følge oss to, har vi vært kjærester mye lengre enn siden Juli 2013, men det var da det ble offisielt. Så at vi kjøpte leilighet sammen i August, var ikke annet en helt naturlig for oss Hvor henter du inspirasjon fra? Til interiør, klesstil, matlaging ++. Blogger, nettsteder, blader? 🙂 Jeg har ikke noen faste steder hvor jeg henter inspirasjon til hverken mote, mat eller interiør. Inspirasjonen bare kommer litt av seg selv egentlig, gjennom hverdagen. Plukker selvfølgelig opp småting fra både instagram, blogger og moteblader, og selvfølgelig når jeg går i interiørbutikker også. I matveien blir jeg inspirert av smaker og småoppskrifter som jeg kan finne på nett. Ofte at jeg gjør de om til mine egne. Også blir jeg selvfølgelig veldig inspirert bare av å gå i matbutikken.. Hvor lenge er det til du vil vise bilde av soverom, gang ++? Gleder meg til å se! Jeg viser bilder av leiligheten når den er helt ferdig. Småting i både gangen og på soverommet som skal på plass enda, men glad for at du gleder deg ♥

Hva slags sminke bruker du på huden? Du gløder alltid! Akkurat nå, bruker jeg disse produktene til huden min :

Flytende foundation og foundationbørste fra Dior (farge 022) / Foundation fra Chanel (farge 12, beige rose) / Solpudder fra Chanel (No. 70)  / Highlighter fra Mary Lou. Kan du fortelle hvordan du og Gard traff hverandre og fikk kontakt? 😉 😉 Vi traff hverandre gjennom felles venner, vi var ute en hel gjeng og spiste sammen- jeg snakket så vidt med han da- jeg var jo sammen med Rolf Ivar på den tiden .. Og når jeg ble singel, spurte han meg på date! Vi har så mye historie sammen- jeg ler bare jeg tenker på det. Meldinger, telefoner, møter.. Tror faktisk jeg skal sette meg ned og skrive ned alt- kjekt å ha til en gang når man kanskje begynner og glemme litt hvordan det egentlig var.. Det var ihvertfall utrolig spennende, og jeg hadde sommerfugler i magen konstant! ♥ Hvilke parfymer liker du? Og har du vippeextension nå?:) Her er min parfymesamling :
Favoritten er Prada sin Candy som jeg fikk av Gard.

Jeg har ikke vippeextensions akkurat nå nei, men jeg har planer om å få de på igjen. Alt er så lett da, trenger bare å sminke huden så er man ready to go! Kan vi se før og etter bilder av leiligeten deres? 🙂 Det skal jeg love deg at dere skal få se! Jeg klør i fingrene etter å vise dere bildene. Men jeg vil ikke legge ut før alt er helt 100 % ferdig. Fortsatt småting igjen, også venter vi på peisen vår ♥ Men lover at så fort ting er i orden, skal jeg legge ut massevis! Kan du ramse opp de beste kafeer og restauranter du liker i Oslo? JA!! Jeg som er så glad i å gå ut og spise!  Kafeer : Jeg er ikke så flink å gå på kafeer egentlig, men min favoritt i Oslo må være Joe & The Juice. Kulere konsept, og bedre juicer / smoothier skal man lete lenge etter.
Restauranter : Hanami, Olivia, Bar Tjuvholmen/Bygdøy Allé og Vulkan, Bølgen og Moi, Delicatessen, Südøst, Lille Asia, Alex Sushi, Nodee, Yayas, Onda.. Ja jeg kunne ramset opp i evigheten, det finnes så mange gode restauranter i denne byen. Mat, mat, maaaat ♥  Hva jobber du med nå? Nå jobber jeg med bloggen min, og med Styleway som skal lanseres igjen til høsten. Kan du si en ca sum på hva du tjener i året med det du jobber med? Nei, det har jeg ikke lyst å snakke om. Jeg har det godt, og er veldig takknemlig for det. Jeg har en veldig bra jobb, selv om mange synes blogging er fjåsete. Har du noen tips til bra utesteder i Oslo ? 🙂 Mine favoritter er : Monkibar, Nobilis, Bar Tjuvholmen, Bygdøy Allé og Vulkan.  Er du uvenn med Malene siden du ikke bruker henne som frisør lengre? Gud nei, Malene er jo en av mine beste venner! Grunnen til at jeg ikke har henne som frisør lengre, er fordi hun går på skole og jobber bare av og til. Dermed har hun hun ikke tid til meg, og flere andre kunder. Det var hun som anbefalte meg å gå til Elisabeth, så hun har vært med hele veien ♥ Hvor mye veier du akkurat nå? Ser mer fantastisk ut en noen gang, og samtidig sunn 😀 Tusen takk, det var hyggelig og høre. Jeg pleier sjeldent å veie meg, men sist jeg veide meg (for noen dager siden) veide jeg 53,5 kg. Vil du gifte deg ? Ja, selvfølgelig! Ikke nå, men når tiden er riktig, vil jeg absolutt det! Vil du ha barn ? Barn vil jeg også selvfølgelig ha. Jeg elsker jo barn! Men bare ikke akkurat nå, om noen år når jeg er klar for det. 

Hvordan ser du deg om fem år ? Om 5 år.. Da er jeg faktisk 32 år, håper jeg bor i et hus sammen med Gard, med hund og muligens en liten familie? Mtp jobb håper jeg at Styleway går så det suser, visst ikke tror jeg nok at jeg har tatt / eller har begynt på en utdanning.

Hva er ditt beste skjønnhets tips? Mitt beste skjønnhetstips må være en god natts søvn, rett og slett. Våkne opp uthvilt, uten blå ringer under øynene ♥ Og deretter ta en lang deilig, dusj å smøre inn ansiktet med serum og en god krem.

Hva er din største drøm ?

Min største drøm.. Jeg vet ikke helt, jeg er så fornøyd med hvordan livet er nå, føler jeg har det jeg trenger og er tilfreds med det.. Men det største ønsket mitt- må jo være at familie og venner som jeg har i livet mitt holder seg friske og raske.

Kan du fortelle om ditt forhold rundt selvtillit og selvbilde? Er alle dager like flotte som de ser ut, og hvis ikke – hvordan takler du dårlige dager?

Selv føler jeg at jeg har ganske god selvtillit, men IKKE god selvtillit i den grad at jeg er høy på meg selv, langt der i fra! Jeg er en veldig ydmyk person sånn sett. Det er jo bra å ha selvtilitt, så lenge det ikke blir for mye. Man blir mer og mer sikker på seg selv med årene, jeg hadde ikke så veldig god selvtillitt når jeg var yngre, men det har vokst på meg. Noen dager kan jeg jo ha mindre selvtillitt enn andre, det tror jeg er ganske normalt for alle mennesker. Heldigvis har jeg både familie, venner og kjæreste som gir meg god selvtillitt, ved å dra frem mine gode sider, og det hjelper mye.

Når det kommer til mitt eget selvbilde, så ser jeg på meg selv som en fornuftig jente med gode verdier. Jeg setter alltid familie, venner og kjæreste først. Og det viktigste for meg er å være meg selv, på alle mulige måter.

Jeg er jeg sånn som jeg virker på bloggen. Jeg er blid, glad og har som oftest fine dager hele tiden. Jeg later ikke som på bloggen. Det hadde jo gått utover meg selv, ift hvordan de som kjenner meg hadde sett på meg. Om jeg later som på bloggen, og gir meg ut for å være noen andre, hadde jeg jo ikke hatt venner og familie igjen. De vet jo hvordan jeg er, og de synes det gjenspeiles på bloggen gjennom positiviteten. Og selvølgelig har jeg dårlige dager! Det har jo alle mennesker. Jeg har mine ting jeg også, men jeg ser ikke noe vits i å dele dårlige dager på bloggen. Dette skal være et hyggelig og inspirerende sted å klikke innom. Alle må få lov å ha dårlige dager, men de fleste deler jo ikke det på sosiale media. Heller ikke jeg 🙂

Savner du Ålesund? Hvordan var det å bo der, og hvordan er miljøet /utelivet? Vurderer å flytte dit til sommeren. Er det mange plasser man kan gå tur? Hvor er det eventuelt fint å bo? 

Jeg savner ikke Ålesund, det har jeg faktisk ikke gjort siden jeg flyttet. Selvfølgelig savner jeg jentene der, men ikke byen. Jeg bodde jo der i 9 år, så jeg tror jeg fikk min dose. Og så trives jeg så utrolig godt her i Oslo! Det var jo en veldig fin by og bo i, veldig rolig og trygg by. Utelivet er helt OK, det er ikke så mange steder å velge mellom- men det er jo hyggelig. Man kan jo gå turer så mange steder i Ålesund, så mye naturområder, fjell osv. Jeg bodde på Nørve, 5 minutter fra byen- der er det veldig fint og rolig. Om man ikke har bil, hadde jeg nok valgt å bo i byen. Det er jo en veldig rolig by, så det gjør ikke noe å bo midt i smørøyet. Ellers synes jeg Fjelltun er et veldig fint sted å bo.

Hva er dine beste tips for å bli motivert til å trene og spise sunt?
Jeg har lenge lett etter motivasjonen til akkurat dette. Faktisk i flere år. Men én dag skjønte jeg at nå måtte jeg bare. Og da kastet jeg meg rundt, fikk meg PT, meldte meg inn i SATS og begynte. Og når man først begynner, blir det en rutine i hverdagen, en veldig god rutine som jeg elsker. Det er så deilig og komme seg på trening, få gjort noe, og deretter ha god samvittighet etterpå. En fantastisk følelse. Når det kommer til kosthold, så har jeg egentlig ikke vært opptatt av det før i det hele tatt. Men sent 2012/2013 ble jeg det. Spesielt når jeg begynte å trene 3-4 ganger i uken, skal man oppnå resultatet- MÅ man ha et godt og sunt kosthold. Det hjelper ikke å gå på trening, for så slenge seg på sofaen å trykke i seg usunnheter. Men, likevel må man kunnne unne seg godterier og usunnheter i blant, feks i helgene. Men bare ikke hver dag, da oppnår man ingenting. Det er bare og begynne, prøv hardt i noen uker, så skal du se at du kommer til å like det etterhvert.
Hva er dine beste tips for å være positiv og glad i hverdagen? Du virker så glad og positiv, så her må du vel ha noen tips på lur? Med mindre det bare er slik du er? 😉

Jeg har alltid vært sånn, positiv, glad og tullete. Det er bare sånn jeg er. Jeg har arvet det fra min far, vi er helt like på det området, hehe. Jeg blir glad av og tenke på hvor heldig jeg er jeg, som er frisk, som har familie, venner og en kjæreste som er glad i meg. Men selvfølgelig kan jeg vært sur og irritert jeg også, det er jo menneskelig. 

Har du planer om å starte på skole igjen?

Du, jeg er litt usikker. Jeg leker med tankten! Jeg er jo veldig skoleglad, det har jeg alltid vært. Jeg tenker jo veldig fremover, bloggen varer jo ikke for alltid- men jeg har jo mange muligheter gjennom den. Nå skal jeg jo satse stort på Styleway fra høsten igjen også, men jeg har tenkt på at jeg muligens vil studere igjen også. Slik at jeg har noe fast når jeg blir (helt) voksen. Hihi.

Hvor ofte vasker du håret og hva gjør du for å ta vare på det? Kan du anbefale ett hårproduktmerke for behandlet hår?

Jeg vasker det annenhver dag ca. Jeg er flink til å bruke gode produkter i dusjen, oljer og varmebeskyttende. Akkurat nå har jeg Oribe og Hempz som favorittprodukt, det selges hos Hendrix hair.

Hva er din favorittmat? 

Åh, her tror jeg ikke jeg klarer å velge noe spesifikt. Jeg er jo så glad i mat. Mat er FANTASTISK. Veldig glad i all slags sjømat, i deilige supper som grønnsaksuppe, løksuppe, blåskjellsuppe og soppsuppe. Elsker alt som har med kjøtt og gjøre, viltgryter, lasagne, taco, pinnekjøtt .. Nei, det er rett og slett umulig og velge noe. Jeg liker som regel alt! Det beste jeg vet når vi er ute og spiser, er og bare bestille noe helt nytt som jeg aldri har prøvd før. Nye smaker er så spennende!

Hvilken maskara bruker du? Favorittsminkemerke?

Akkurat nå, bruker jeg Big Eyes fra Maybelline. Jeg har ikke noen spesielle favoritter når det kommer til sminke, det finnes jo så mye bra. Men akkurat nå er jeg veldig fornøyd med Chanel og Dior som jeg skrev om over her.

 

Syns Gard du tar mange bilder av deg selv, eventuelt hva syns han om det?

Hehe, ja han kaller meg dronningen av selfies! Haha!! Og det skjønner jeg, for det blir søren meg mye bilder ila en uke. Han vet jo at det er en stor del av jobben min, og hjelper til når han kan med å ta bilder. Så han støtter opp og er veldig snill.

Hvordan syns kameratene/vennene til Gard at det er at han er sammen med en som blogger og deler liv og bilder på nett?

Hehe, jeg tror de synes det er kult. Jeg har ikke hørt noe annet ihvertfall!

Hva er det aller koseligste du og Gard har gjort sammen hittil?

Åh, det er så mye! Tror ikke jeg klarer å velge ut én spesiell ting. Men det var helt utrolig koselig og ta han med hjem til Midsund, rett og slett fantastisk å se hvor godt han skle inn i familien. Han passet perfekt inn der. Og det gleder hjertet mitt så mye! ♥ Ellers er vi veldig glade i og lage gode middager, drikke litt vin og ha lange samtaler sammen. I helgene pleier vi alltid å ta dynen inn på sofaen, og se serier / filmer, og det tror jeg må være en av favoritt tingene vi gjør sammen. Det er SÅ koselig! Jeg kunne ramset opp i evigheten ting som er koselige sammen med Gard. Husker veldig godt sykkelturen vi hadde når vi var i Mallorca, tok oss en dagstur og syklet i timesvis til en nydelig strand med klipper, på veien dit stoppet vi på den koseligste caféen ♥ For en dag! Det kommer jeg ikke til å glemme.
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg