Annerledes søndag

Når man bor i storbyen er det lett å glemme vekk naturen som er i rundt. Jeg har jo vokst opp på landet, og har vært vant til aktivitet utendørs i alle år. Føler liksom jeg har glemt litt av det siden jeg flyttet til Oslo, man blir liksom litt for opphengt i storbylivet. Men, guri – det er lite som slår følelsen når man endelig kommer seg ut i naturen. Ogt ihvertfall nå som det er deilig norsk sommer! Igår lånte jeg sykkelen til Malene, og jeg og Gard syklet ut til Bygdøy / Paradisbukta / Hukodden – for en nydelig tur. Den følelsen jeg hadde når vi kom ned skogsløypa og ned til Paradisbukta, er det lite som slår. Norsk sommer på sitt beste. Så utrolig lenge siden jeg har opplevd skikkelig norsk sommerfølelse. Ja, det har vært mye fint vær, men jeg har ikke vært på norsk badestrand en eneste gang. Alt for opptatt med andre ting desverre. Så sjarmerende der borte, med pølsebod, grillukt, bade/stupe brygger – og ja – norsk, deilig sommer! Det er meldt knallvært resten av uken, og  jeg skal uansett benytte meg av skog/mark/strender you name it, før uken er omme. Nydelige Norge, vi er heldige! Fikk skikkelige barndomsminner når jeg kom gjennom skogen og ned til stranden. Bestemte oss for å spise lunsj på Hukodden restaurant, med utsikt over havet.  Og da er jo sjømat perfekt. Det eneste negative med turen igår, var jo rett og slett at vi la igjen badetøy hjemme, så vi fikk jo ikke badet! Åh, fryktelig irriterende. En deilig og annerledes søndag, så fint og gjøre noe annet enn man alltid gjør. Veldig koselig å vandre i Oslos gater også, men superfresht og komme seg litt utenfor også. Hadde dere en fin søndag da? Nå venter trening for min del. Sunn uke – here we come!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg