A note to SELFIE

14959136_10158192868960355_2095584922_oFørst vil jeg starte med å si for noen fantastiske lesere jeg har. Deres engasjement gir meg motivasjon, inspirasjon og lyst! Når dere er flinke på tilbakemeldinger, blomstrer jeg. Da vil jeg bare skrive mer og mer og mer! Men jeg skjønner jo selvsagt at det er jeg som må levere for at dere skal ønske og komme med tilbakemeldinger, og jeg har fått ett lite kick i rumpa, hehe. Så takk for at dere er så gode som dere er. Jeg føler endelig jeg har klart og begynne å vise hvem JEG er på snapchat også, sluppet meg litt mer løs og klarer feks å vise hvor klønete jeg egentlig er. Har blitt noen komiske videoer siden i går ♥ Med alt fra kaffekopp i badekar, bot, forsøk på kortsvindel, svidde boller når jeg skulle bake til J for første gang etc, så det er mye som skjer der inne nå, hihi..

Over til dagens innlegg. Som dere vet har min gode venn Espen gitt ut sin helt egen bok, og jeg er superstolt av hva han har fått til. Han har jobbet knallhardt med denne boken, og det beundrer jeg han for. Jeg elsker folk som setter seg mål, og som jobber knallhardt for å nå de. Det er ikke noe som heter å gi opp i jobbsammenheng i mitt tankesett, og Espen har stått på uansett hvor vanskelig det til tider har vært. Ikke bare handler boken om morsomme selfie-tips fra masse fine mennesker, men den handler også om Espen sin historie. Fra barndommen, og til hvor han har kommet idag. Og jeg vet det har krevd sitt for at han har klart å dele så mye som han har gjort, og det er beundringsverdig. Det er jo ikke alltid enkelt i dagens samfunn å dele sånne type historier, og Espen ha vært tøff nok og delt sin, om mobbing. Han skildrer mobbe-episoder og deler sine innerste og mørkeste tanker.

14971034_10158192869605355_1970167465_o14924052_10158192869585355_761973999_oMobbing er et stort og tragisk samfunnsproblem, og det ser søren ikke ut til at det blir bedre. Hva kan man gjøre for å stoppe det?! Man klarer kanskje aldri å få det helt bort, MEN man kan faktisk gjøre en forskjell. Som jeg skrev i går, så har jeg selv bestemt meg for at nett-trollene som måtte ha noe å si til meg her inne, de får rett og slett ikke gleden av og komme gjennom. Denne bloggen skal være ett positivt og hyggelig sted å klikke seg inn, hvor man skal finne inspirasjon å få en god følelse. Dermed har jeg gjort ett tiltak for å stoppe disse nett-trollene. Man kan selv velge hva man tillater og ikke, og jeg tillater ikke at de skal tråkke på meg. Selvsagt er dette mye vanskeligere i det dagligdagse, mobbing på skolen etc er det ofte litt vanskeligere og få gjort noe med, dessverre, og det gjør så vondt for så mange.

Espen har som meg, bestemt seg for at folk ikke skal få tråkke på han mer. Derfor har han delt sin historie, og han avslutter med å si : YOU CAN KISS MY ASS. Og det kunne jeg ikke vært mer enig i. Ikke la noen vinne over deg, og det har heller ikke Espen gjort. Han vant til slutt! Og jeg har vunnet over nett-trollene på min blogg, ved og velge at jeg ikke vil ha de der.

Det er jo ofte sånn at man faktisk kan ha mobbere i vennekretsen, eller i familien, som lar det gå utover deg personlig. Er det greit da? Nei. Overhodet ikke, men da er det ditt eget valg å gjøre noe med det. Rett deg opp i ryggen og vis at du ikke tolerere det, du lar deg ikke tråkke på. Det er som oftest ikke mer som skal til enn at man sier ifra.

Jeg håper dere vil lese Espen sin historie, og kjøpe boken hans. Jeg har vært så heldig at jeg har fått hele fire sider i boken, hvor jeg blant annet deler litt tips og triks ♥

14971497_10158192869595355_2068296909_oBoken til min kjære Espen kan dere få kjøpt her ♥  Espen spør også veldig fint om dere har lyst å legge igjen en stemme på han her, til Årets Kjendisblogg.

Og avslutningsvis vil jeg komme tilbake til overskriften min “A note to selfie” – hvor jeg mener note to self : Ikke tillat noen å tråkke på deg. Uansett.

God klem til alle!

12 kommentarer
    1. Hei Lene! Du er sikkert lei av alle spørsmålene du får om hvor du har kjøpt alt av interiør/klær etc., men her kommer likevel ett til 🙂 : Hvor har du kjøpt den fine benken?? Jeg har leita lenge etter en vi kan ha i entreen vår, og den du har her ser helt perfekt ut!
      Ha en fin kveld!

    2. Ang boller; prøv oppskriften på hvetebollene i Godt Brød-bakeboka, de beste bollene jeg har bakt!

    3. Fikk litt “Carrie Bradshaw feeling” av bloggen din.

      Likte spes hunden din, hunde – og dyrevenner er som regel bra folk. Virker som du behandler lille søtnosen din svært godt =) Elsker tollere, de er så nusselige.. Håper du joiner toget mot pelsdyrindustrien neste lørdag i Oslo!

    4. Jeg hadde sansen for Espen helt til han valgte å skrive et nedlatende innlegg mer eller mindre om Anna Rasmussen som så mange andre bloggere gjorde på den tiden. Nå er ikke Mamma til Michelle en blogg jeg klikker meg innom, men at han (og de andre bloggerne) valgte å bruke sin stemme til å mobbe henne tilbake synes jeg ingenting om. Å snakke bak ryggen til folk kan oppleves på samme måte som mobbing, og om det irriterte han så mye at hun bruker overskrifter for å få lesere, så synes jeg han burde ta det med Anna i stedet for hele bloggverdenen. Det funker jo tydeligvis for henne 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg