Å føle at man lever!

Den aller beste følelsen, hvor man virkelig kjenner at man lever, og er menneske – er når man tilbringer tid ute i naturen. Akkurat den følelsen er uslåelig. Og spesielt når man har verdens fineste turkompis ♥ Siden jeg overtok Levi på fredag, har vi vært på lange, deilige turer hver eneste dag. Nå er vi veldig velsignet med været også så det gjør det jo enda bedre. Og tur uansett tid på døgnet er fint. Men det er lite som slår denne følelsen :

Forrige lørdag, våknet vi før klokken var 07. Solen stekte ute på terrassen og det var blå himmel så langt øyet kunne se. Klart man blir giret, og vil ut da! Og selv om man bør unne seg noen timer ekstra på øyet i helgene, så ville jeg ikke det. Å stå opp tidlig, kickstarte morgenen og få gjort mye før lunsj tider – er som jeg skrev tidligere i uken noe av det beste jeg vet.

Uansett – inn med mat både på meg og Levi, og morgenkaffe på meg før vi var ute av døren kort tid etterpå. Det er fint å gå tur i byen, og i parkene rundt omkring her, men lite slår skog, fuglekvitter, og deilig terreng. Så vi tok t-banen oppover mot Frognerseteren, og hoppet av på Vettakollen. Og derfra går det bare oppover. En liten mini treningstur men balsam for kropp og sjel. Bare for å vise dere følelsen jeg og Levi hadde forrige lørdag, og dette var før klokken hadde rukket å bli 0830 på lørdag. Se videoen på Levi sin instagram her ♥ (Ta på lyd!) Nei – det kan ikke beskrives. Er så godt, på alle måter. Spesielt å starte dagen med dette! Vi har vært på Vettakollen flere ganger siden lørdag (en kveld øspøsregn, men var deilig det og) og flere turer til Bygdøy. Godt å være aktiv, og få bevegd seg ute i den deilige naturen vi er så heldige å ha. En t-bane tur eller en busstur unna så er vi plutselig i deilige og landlige omgivelser. Litt av alt, kombinert med bylivet. Herlig mix!

Når vi kommer ned fra Vettakollen, tar vi til venstre og går litt nedover – da kommer vi til et fantastisk fint vann!

Magisk å gå tur uansett når på døgnet, men lite som slår en tidlig morgentur i solskinn. Tidligere i uken så jeg på snapchat når jeg våknet, at Viola var på toppen av Vettakollen før klokken var 08 – og jeg ble så misunnelig, hehe. Så flere sånne morgenturer. Anbefales ♥

Tur til Paradisbukta i går. Er så fint der!


♥ Nå skal mor på trening, og senere venter en ny tur!

Ha en fin torsdag, dere!

23 kommentarer
    1. Så veldig fint ut:)
      Hvordan er det å gå med barnevogn der? Er det vei eller bare stier?
      Takk for svar:)

    2. Lite som slår frisk luft og det å nyte fin natur sammen med en liten firbeint bestevenn ❤️

      Har dere forresten funnet noen som skal overta Levi?

    3. På akkurat dette planet har du vel forandret deg litt? Føler ikke du var slik før? at du var så energisk med å stå tidlig opp å trene? 😀 Er det ikke deilig?

    4. Levi ser bare helt stunning ut 🙂 Nydelig <3

      Deilig med tur i frisk luft tidlig på en lørdag / søndag.
      Et tips: Vi pleier å ta banen helt til Frognerseteren – så går vi opp til Tryvann – videre ned til Tryvannsstua – og deretter mot Ullevålseter – og ned til Sognsvann og helt hjem til Majorstuen. Blir ikke mye motbakker – men en tur på 17 km er deilig for kropp og sjel 🙂

    5. Hei, Lene! 🙂 Så utrolig klare og fine bilder, har du redigert de på noen måte? vsco? 🙂

      1. Har ikke brukt sminke på dagtid siden jeg kom hjem fra Frankrike jeg 🙂 Bare litt på øyenbryna! 🙂 Så svaret er vel nei 😀

    6. Hei Lene!
      Litt rart spørsmål.. men jeg synes at blondesettet til hun til venstre i speilbildet på mystoryen din (det ble langt:p) var så utrooolig fint! Vet du hvor det er i fra?<3

      Ha en fin dag videre!

    7. Hei! Bare lurte på om du hadde noen gode ansiktsmasker å anbefale! Du har så fin og glødende hud! evt. gode bronzers etc. 🙂

      1. Hei 🙂 Jeg har en bronzer som heter Body Blur Latte Light som jeg bruker i ansiktet nå! Elsker den 🙂

    8. Vannet heter Båntjern.
      Anbefaler å løpe opp Vettakollen. Finnes ikke bedre trening! Eller bedre sted å hive etter pusten!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg