30 days squatchallenge

Puh! Da har jeg gjort mine første 50. Riktig nok i solsteken i godt over 30 grader og 0 vind, tror dere jeg svettet eller?! Men! Digg og vite at jeg er igang. No excuses! 1. Bestem deg for et fast tidspunkt hvor du skal gjennomføre dagens squats. Lettere og huske på det da. Jeg skal ta mine hver eneste morgen før eller på trening. 2. Ta et eller flere før bilder. Bakfra og fra siden. Vi må jo ha før bilder for å se resultatene. Og resultater- gir motivasjon. 3. Bestem deg for og gjennomføre. 50 squats tar ikke mer enn ett minutt. Ett minutt av 24timer i et døgn skal man kunne klare. 4. Et tips er og gjøre dette foran et speil, slik man kan se om man gjør squaten riktig. Fremgangsmåte (ihvertfall slik svømmerene gjør det) 1. Stå bredt med bena, men ikke for bredt. 2. Gå ned så langt du klarer. 3. Knærne skal gå i samme retning som tærne. Ikke innenfor eller utenfor. 4. Husk og være rett i ryggen. 5. All vekt skal være på hælene. (Et tips er og gjøre det uten sko) Fikk også et tips fra en leser, om å tøye hofteleddsbøyerne før og etter squats! Jeg holder hendene mine forover pga jeg føler det gir meg bedre balanse. Men det er også tyngre. Visst man ønsker, kan man også gjøre dette med manualer. Det kommer jeg til og gjøre fremover! Noen som har kommet igang allerede? Masse lykke til!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg