25 questions – pt 1

God morgen fra Berlin! Vi kom hit igår kveld, og bor på hotell rett over veien for den norske ambassaden! Straks skal vi komme oss avgårde, og jeg gleder meg sånn til å se Jørgen lede konferanse der, veldig spennende ♥ Jeg ville lage ett litt personlig innlegg, og heldigvis fikk jeg inspirasjon fra en fast leser som alltid er så søt. Sandra hadde delt ett innlegg på sin facebook som jeg fikk opp på min feed! Så tusen takk for inspirasjon til dagens innlegg, Sandra! Her kommer svar på 25 spm, del to kommer en av de andre dagene! Den andre spørsmålsrunden fra forrige uke kommer neste uke, jeg skal svare i videoblogg og har ikke hatt tid til å recorde den enda.

25 questions // Lene Orvik
14895668_10158155625600355_1855149119_o

Hvor gammel er du om fem år?
– Da er jeg 34 år (!) Time flies. Men vet dere hva, jeg synes livet blir bedre jo eldre man blir! Man lærer så mye, man blir mer trygg, og man er mer sikker på hva man ønsker i livet ♥

Hvem har du vært sammen med i minst to timer i dag?
– Jørgen, siden vi er i Berlin sammen og jeg ikke slipper unna han, hehe neida ♥

Hvor høy er du?
– Jeg er 164! De fleste jeg møter tror jeg er mye høyere, hehe.. Men det kan jo være fordi jeg nesten alltid går i høye hæler!

Hvilken film så du sist?
– Jeg ser så sjelden på film! Jeg prioriterer mye heller en god middag og timesvis med skravling, enn tv, film og serier. Så sist tror jeg faktisk var på kino med Jørgen! Jason Bourne.

Hvem ringte du sist?
– Det var min agent, Viola.

Hvem ringte deg sist?
– Den håpløse elektrikeren som skiftet alt det elektriske i leiligheten tidligere i år. Etter uendelig med mas fra min side ringte han for å avtale tidspunkt. Når jeg sa mandagsmorgen sa han ja og la på. Altså …..

Hva stod det på den siste smsen du fikk?
– Siden elektrikeren var så hyggelig å legge på før jeg hadde fått avtalt tidspunkt (som er ganske avgjørende) måtte jeg sende han en sms om tidspunkt, og fikk “9 ok” tilbake. Jadda! Blir spennende å se om han møter om denne gangen…

Foretrekker du å ringe eller sende sms?
– Jeg er egentlig en sms person, men det er fordi det er sjeldent jeg har tid til lange samtaler i telefonen.. Skal jeg avtale noe veldig kjapt, ringer jeg. Men jeg tar ALDRI telefonen om det er ett nummer jeg ikke kjenner. Hehe.. Må sjekke det opp på gulesider først. Man vet jo aldri!

Hva er ditt favorittsted?
– OOO. Jeg aner ikke? Jeg har mange reisemål som favoritter. Men om jeg skal være litt kjedelig, så må jeg svare … HJEMME ♥

Hvilket sted foretrekker du minst?
– Jeg tror ikke jeg skal tilbake til Riga.

Når så du faren din sist?
– Han så jeg i september da han og stemoren min var på besøk i Oslo!

Hvilken øyefarge har du?
– Blå 

Hvilken julesang er din favoritt?
– Åh, nei jeg klarer ikke velge én bestemt. Jeg elsker alle de gode gamle låtene. J har vist meg en spilleliste som jeg fikk veldig sansen for, julesanger med litt jazzorchestra, det bare gave meg en ekstra god julefølelse, selv i oktober. Diana Krall – Christmas Songs

Er foreldrene dine gift eller skilt?
– De er skilt, og skilte seg når jeg var liten jente.

Når pleier du å legge deg?
– Det spørs helt om jeg er sammen med J eller ikke. Normaltvis rundt 11-12, men når jeg ikke er sammen med han kan det ofte bli litt senere. Da diller jeg så mye og kommer meg aldri til sengs..

Hvor tror du at du befinner deg om 10 år?
– Det er aldri godt og si.. Men forhåpentligvis er jeg gift og har minst to barn ♥

Hva skremte deg om natten som barn?
– Som barn husker jeg ikke, fordi jeg har den dårligste hukommelsen noensinne! Men da jeg var tenåring, drev vi på med spiritisme, og jeg var VETTASKREMT hver eneste natt. Hehehe..

Hvilket Youtube-klipp var det sist som fikk deg til å le?
Det var en liten baby som ble sjalu på foreldrene hver gang de kysset. Så utrolig fornærmet og søt ♥

Hva er din verste egenskap?
– Jeg er et rotehode, om jeg vil eller ikke. Jeg har det alltid ryddig de fleste steder hjemme, og selv om klesskapet mitt kan være fint og ryddig, sklir det som ofteste ut etterhvert. Jeg får høre at jeg er håpløs til å ta vare på tingene mine.. Både venninnene og J er oppgitt over meg, men de ler da, fordi de synes det blir tragikomisk til slutt!

Sover du med eller uten klær om natten?
– Uten såklart! Bortsett fra den ene natten hvor både jeg og J sovnet med klærne på etter vi kom hjem fra byen! Hehe ♥

Hvor mange puter har du i sengen?
– 4. To hotell puter og to vanlige!

Hva er det rareste du har spist?
– Det er mye, for jeg tester alltid nye ting! Men jeg synes Østers har en merkelig konsistens som jeg ikke helt klarer å venne meg til.. 

Har du stasjonær eller bærbar data?
– Macbook Air ♥

Foretrekker du sko, sokker eller barføtt?
– Barføtt! Jeg går nesten alltid barføtt hjemme, eller med deilige tøfler fra Uggs!

Ønsker dere en fin torsdag! Nå skal jeg gjøre meg klar, og hoppe inn i den offwhite dressen min. Idag må jeg kle meg klassisk og pent, vet dere. Ikke hver dag man er på den norske ambassaden i Berlin!

16 kommentarer
    1. Vi alle venter på svar på spørsmålsrunden for en tid tilbake, når kommer det? 🙂
      Jeg synes slike innlegg som dette fort kan bli litt upersonlig og “lettvint”, om du forstår.

      Kos dere i Berlin 🙂 Hva jobber Jørgen med?

      1. Neste uke 🙂 Svarene får dere i videoblogg 🙂

        J er utdannet siviløkonom, er partner i Adapt hvor han jobber med energi og klima, og i tillegg er han partner i et firma som heter Wide Narrow 🙂

        1. Takk for svar 🙂 Høres ut som en smart mann, må være spennende å treffe noen som kan inspirer på det intellektuelle også 🙂

        1. Oj, ser at ikke hele kommentaren kom med. Merkelig! Jeg mener å huske at du kanskje skulle ha den, men jeg syns du er så søt i den lille bilen din. Hihi!
          Kos deg masse i Berlin, du og J er et flott par. Heier på dere! Stor klem

    2. Så snappene dine og må si du ser smashing ut til konferansen med Jørgen 🙂 kan jeg spørre om hvorfor du fortrekker Riga minst? Er sikkert greit tips å få med deg om man tenker å dra dit i fremtiden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg