10 Funfacts utenfor min kontroll

En av dere hadde et ønske om et funfact innlegg om meg. Istedet for at jeg skriver funfactene selv, har jeg fått Gard og Helen til å skrive 10 funfacts hver om meg, tenkte det kunne være litt festlig! Det er nok de to som kjenner meg aller best, både når det gjelder de positive og negative sidene, også ser de jo de fleste komiske, flaue, tragiske og klønete sidene av meg også, så gøy med hjelp fra disse to. Jeg har sagt til de at de får skrive hva enn de ønsker, ingen filter her altså. Håper dette er noe dere synes er gøy ♥ Let’s go! Gard :
Gard er nok den stakkaren som får oppleve alle mine verste sider, og dere kan tro han er oppgitt av og til. Jentesur much? Hehe. Nå har det hele egentlig bare blitt ganske komisk, så vi ler som oftest av meg om jeg er håpløs. Og godt er det! Heldigvis prøver jeg jo mitt aller beste for å være verdens snilleste kjæreste, som tar vare på han og skjemmer han bort, så jeg håper jeg utligner ganske bra.

10 punkter om verdens skjønneste kjæreste!
 
1. Lene blir veldig fort irritert og kan bli overraskende hissig når hun ikke har spist mat på alt for lenge. Hun viser sjeldent frem dette lille monsteret som tydelig bærer preg av at kroppen holder på å bryte sammen av for lite karbohydrat og kun overlever på styggen på ryggen som sier til henne «du må jobbe videre og helst stresse enda mer uten å spise, da blir alt så mye bedre». Hun smiler til alle kjente og later som ingenting men om jeg sender henne en sms uten smilefjes så kan jeg like greit la være å snakke til henne på noen timer… Hun vet godt at hun bør spise frokost FØR hun begynner med arbeidet, men 9/10 ganger «glemmer» hun det. Og 10/10 ganger spør jeg henne om hun har husket å få i seg noe – svaret jeg som oftest får tilbake er: «jeg har ikke tid». Jeg gruer meg alltid litt til senere på dagen, da jeg vet at humøret er “på topp”…
 
2. Lene og meg er veldig mye på reise, hvertfall med bilen som vi kjøpte sammen i sommer. Jeg er 30 år gammel og har hatt lappen i 12. Dette hjelper lite når «nervi-Lene» sitter ved siden av meg på ved til Geilo. Selv om det helt tørre veier, oppholdsvær og over 2 km til neste sving så nekter hun å la meg kjøre forbi den tregeste 90-åringen som er på luftetur på sin «evigunge» Volvo 240. En tur som vanligvis tar tre timer tar ofte en time eller to ekstra.
 
3. Lene nekter å la meg gå på jobb før jeg har gitt henne en god klem, sier noe klissete greier og at jeg lover å kjøre forsiktig, selv om det er 20 grader ute og midt i juni måned.. I tillegg er klokken 05.00 noe tilsier at hun mest sannsynlig ikke husker mer enn 10% av det som blir sagt og lovet.
 
4. Lene ELSKER dyr og spesielt hunder. Og hun vil veldig gjerne ha en Nova Scotia Duck Tolling Retriever med blå øyne og lysebrun pels. Men jeg har heldigvis på film fra sommeren i 2013  at jeg skulle få Schæferhunden som jeg har mest lyst på!
 
5. Lene er utrolig flink til å synge og noen ganger slipper hun seg løs hjemme men helst når jeg later som at jeg ikke hører etter, jeg syns hun kan gjøre det oftere!
 
6. Lene er VELDIG rastløs og MÅ finne på noe hver helg, alle i vennegjengen vet dette og utnytter seg av at hun er «planleggeren». Jeg blir ganske oppgitt til tider da jeg liker å ta ting på sparket, dessverre så er hver helg frem til september fullbooket (neida, joda, neida.. jo).
 
7. Lene har noen utrolig søte og morsomme mimikker som kan komme når som helst – blant annet er hun veldig flink å etterligne trøtte zombier.
 
8. Lene elsker naturen og hun snakker ofte om å komme seg ut i marka på tur/ski men tiden rekker sjelden til.
 
9. Lene er veldig avhengig av familien, vennene sine og kjæresten, de betyr så mye for henne at hun føler hun må ha kontakt med alle innenfor de tre gruppene hver dag eller så får hun dårlig samvittighet. Hun har i tillegg angst for at noe skal skje oss og er veldig glad i livet deres og sitt eget.
 
10. Lene elsker å ordne leiligheten, som oftest flyttes sofaen, spisebordet og bildene på veggene minst en gang i uken. Uansett hvor oppgitt jeg blir av at hun i det hele tatt gidder så forventer hun å få skryt for det (men misforstå meg rett – hun er flink!)
 
11. Jeg måtte nesten ta med enda et punkt: Da vi pusset opp leiligheten i fjor høst hvor vi gjorde alt selv med hjelp av verdens snilleste svigerfar så var det helt klart at vi skulle ha «walk in closet». Denne uken rives hele veggen som faren satt opp,  grunnen er at det er for lite. Det er helt sikkert 30 kjoler, 20 jeans, 20 treningstights, 20 gensere og 500.000 (!!!!) kosedresser der inne. Så snart blir det en vanlig skyvedørsgarderobe. Om ikke det blir plass der så får vi heller flytte soverommet ut i stuen og har kjøkken + stue på soverommet. Lene og klær er et eget kapittel, men slik er det vel med de fleste? Her har han vært snill med meg, hehe. Men jeg tror han vet hvor det bærer om han overdriver mer enn han trenger. Neida! Jeg er glad han har tålmodighet med meg, jeg vet jeg kan være litt overnervøs, overbekymret og litt håpløs av og til, men det viktigste er jo at han er glad i meg for den jeg er! Gleder meg til å se soverommet på stuen og omvendt forresten, haha! Helen :
Helen og jeg har et veldig ærlig venninne forhold, vi sier akkurat hva vi mener til hverandre, positivt eller negativt. Og det er utrolig viktig i et godt vennskap synes jeg. For det meste så ler vi jo ganske mye, litt til og enda mer når vi er sammen. Vi har det så morsomt sammen. Selv om 98 % av vennskapet vårt består av at hun gjør narr av meg, tar de verste bildene/snappene av meg i de verste tenkelige situasjoner og deler det med alle vi kjenner. Thanks. Men heldigvis så vet hun jo at jeg aldri blir sur for det, så da tar hun seg godt til rette hver gang vi er sammen.

10 funfacts om min beste venn!

1. Lene har et absurd kjærlighetsforhold til såpe og tøymykner, finner henne ofte på butikken der hun har skrudd av korken for å lukte seg til den beste på markedet. Luktesansen er uten tvil Lenes viktigste sans. 2. Lene er en ihugga partyplanner. Hun planlegger fester/events flere måneder i forveien og starter alltid setningen inne på eventgruppen: «JAAA, jeg vet jeg kanskje er litt tidlig ute MEN…», og avslutter alltid med «HURRAAA»! Er av og til bekymret for at hun skal flyge til himmels fordi hun blir så gira. 3. Lene er overaskende fortsatt litt småflau når hun skal ta outfit-bilder «out in public», og ikke sjeldent må vi late som vi gjør noe annet om «mannen/kvinnen i gata» skulle gå forbi. (Noe det er mange av i Oslo). 4. Lene bestikker gjerne venninner for å ta disse bildene, jeg får ofte en kaffi, litt godteri eller noe annet snask for jobben. Man sier alltid «neeei jeg tar ikke imot noe for dette, er jo helt klart en venninnetjeneste å ta et par bilder». 84 bilder senere tar man gladelig imot den kaffien og klapper seg selv på skuldra. 5. Lene er like positiv som hun fremstår på bloggen, uten tvil. Hun vil alltid ditt beste og er der for vennene sine i tykt og tynt. Hun står opp tidlig hver dag med ett smil om munnen og jobber knallhardt for det hun vil og tror på, et multitaskinggeni rett og slett. MEN, om jenta ikke har spist på noen timer, har underskudd på søvn, om macen ikke fungerer som den skal eller iphonen er tom for strøm kan faktisk et bitte lite monster utvikle seg. Men, om man er en rutinert venninne og raskt finner mat, kaffi og en strømledning er idyllen straks tilbake. 6. Lene gjør ingenting halvveis og det gjelder også A-menneske profilen hun lever etter. Når klokken har bikket 20.00 på kvelden bør man ikke invitere Lene på hverken kino eller filmkveld, hun sovner UANSETT. 7. Da Lene var i begynnelsen av tenårene og Miss Sixty – bukser og Buffalosko herjet landet, var hun ikke sen med å skaffe seg dette. Ukelønnen den tiden var i noe mindre skala enn idag, så istedet for å kjøpe seg variasjon, sydde Lene om klærne sine rett som det var i tekstiltimene på ungdomskolen. Hun var en trendskaper allerede da, siden de fleste jentene fulgte Lenes eksempel og design. 8. Lene er en god sjåfør, men til tider litt nervøs. I strålende sol og nydelig vintervær kan Lene plutselig bestemme seg for å starte kolonnekjøring på eget initiativ over fjellet. 9. Jeg kjenner ikke en person som er mer glad i smør, godteri og god mat enn Lene. Til venninnenes store irritasjon er hun faktisk en av de få menneskene i verden som kan spise akkurat så mye hun vil uten at det får konsekvenser. Det må også sies at hun dog aldri fråtser. 10. Jeg kunne skrevet en bok om hva jeg liker ved Lene (smiske, smiske), men det får vente til andre anledninger. Det må sies at Lene er nok det søteste vesenet jeg vet om, snill og god som dagen er lang. Men Lene er nok også den mest perverse personen jeg kjenner, og har mer groviser på lur enn en bryggesjauer som sitter godt plantet på en benk i Rorbua. Utrykket «Du skal høre mye» dukker stadig opp i mitt hode når jeg er sammen med Lene, og det er en av de mange tingene jeg elsker henne for.

Hehehehe, okei DELETE på den siste der til Helen! Vi skal ta henne med til Lefdal på onsdag slik hun får kjøpt seg tv, og før hun sendte meg disse punktene skrev hun i en melding at tvdaten fra min sin side garantert kom til å bli avlyst, hehehe! Ler. Men det blir den selvfølgelig ikke, for alle disse 10 punktene føler jeg beskriver meg med 100 % og det er så utrolig gøy, litt hysterisk, ganske flaut og veldig rørende å se hvor godt denne jenta kjenner meg ♥ Tusen takk Helen for at du stilte opp, det betyr mye. Og en ting til.. GLED deg til den dagen jeg skal holde tale i et bryllup for deg.. Paybacktime! (Neida) Joda. Synes det var 10 snille punkt ift hva du kunne ha skrevet faktisk..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg