Glem nyttårsforsetter som å spise sunnere, trene mer, etc .. Joda, de er viktige de også- men hva er viktigere? Jo.. Å stoppe litt opp, og tenke over hvilket medmenneske man er. Verden kan være lystig, verden kan være svartmalt, men hva er din rolle opp i alt? Hvordan er du mot de rundt deg, hvordan er du mot de du ikke kjenner? Hva gjør du når noen sier noe om andre som er urettferdig? Hvordan føler du deg om noen er urettferdig mot deg, og hva gjør du med det? Er du flink å ta andre mennesker i forsvar når noe du hører, eller noe som blir sagt ikke stemmer? Er du flink du å sette deg selv i respekt når du trenger det?

Klarer du å finne det i deg og unne andre suksess og lykke? Og er du flink nok til å si det.. Sprer du NOK kjærlighet rundt deg til de som virkelig fortjener det- og som alltid er der?

Ja- det er ganske mange ting å tenke på, og reflektere over. Jeg synes alle burde gå noen runder med seg selv og finne ut hva man kan gjøre for å bli et medmenneske som andre beundrer og ser opp til, man kan alltid lære av andre. Jeg kan bli helt matt når jeg tenker over hvor mye dårlig energi som faktisk finnes, og hvor mange mennesker som faktisk ikke unner deg noe godt! Det er helt utenfor min verden, selv om mange har gjort seg opp en helt annen mening.

Jeg har både familie og venner som gir meg en trygghet som ingenting kan erstatte, jeg vet hvem som er ekte, og som gir meg en SPRELLENDE energi, og får hjertet mitt til å boble over med lykke. Disse menneskene, det er de som fortjener min oppmerksomhet, og som fortjener å bli overøst med kjærlighet, oppmuntring, støtte og beundring. Disse menneskene som du alltid kan være sammen med og aldri føle deg ensom med, de som du vet alltid tar deg i forsvar – fordi de VET hvem du er. Og da er det viktigere enn noensinne, og være den beste versjonen av et medmenneske du kan, tilbake.

Av og til er både Norge, og Oslo som jeg bor i, et mørkt mørkt sted! Mørkt av drittslenging, rykter, stygge ord og handlinger, dømming, feiltolking, misunnelse – wow, ja altså man kan bli svimmel bare av å tenke på det! Og det beste man kan gjøre med det, er å bidra med det positive! Ikke bidra til å svartmale, men være snill, ha respekt, stå opp for andre når det trengs og faktisk bare være litt tøff! Det er flere anledninger hvor jeg har vært tilstede og noen har blitt snakket stygt om som jeg ikke synes er greit, og .. Fordi jeg kanskje kjenner til personen og vet at det er ikke sånn det er. Da er det så utrolig viktig og faktisk si det.

Like viktig er det som og faktisk være en så stor person at man heier på og heier frem andre mennesker som gjør det bra. I stedet for å misunne. OG! Faktisk klare å si hva man tenker i stedet for å la det bli med en tanke. Spre komplimenter og fine ord til de som fortjener det, om det så er direkte til den det gjelder, eller ved en like, eller en kommentar. Og har man noe kritikk som ikke er konstruktivt – vel.. Da lar man det være. Holde det for seg selv. Enkelt. Hvorfor er ikke dette selvsagt for alle? Hva er det som har gjort at de tror det er OK å være stygge?

Jeg skriver denne teksten, fordi jeg som – kall det “offentlig person” får gjennomgå. Og for all del, jeg har valgt det selv så det må jeg jo virkelig bare tåle. Må jeg det? Er det en menneskerett å tråkke andre ned? Skal man bare finne seg i det? Er det fornuftig å bruke tiden sin på så destruktive ting som og spre rykter, snakke dårlig om andre og sparke de ned i søla? Jeg er i hvertfall kjempestolt av meg selv og mine for at vi faktisk bruker tiden vår på noe som faktisk får oss til å føle oss bedre, og med god grunn. Være sammen, støtte hverandre, være glad på andres vegne, heie frem, ha kvalitetstid fremfor å sitte foran skjermen å leke tøff? Skulle likt og sett disse menneskene face to face og hørt hva de hadde å si..

Noen ting kan man rett og slett ikke gjøre noe med- men det man kan gjøre er å oppfordre til at man tar en runde med seg selv og reflekterer over hvilket medmenneske man er og hva man bidrar til.

Kjærlighet, godhet, et snilt hjerte, beundring, støtte, åpenhet og ærlighet er viktige nøkkelord til å føle seg som et BRA menneske, og kunne legge seg om kvelden med et samvittighetsfullt smil rundt munnen. Se mennesker for det de er og ikke hva du gjør de til. Jeg sier bare som Selena ; Kill them with kindness!

Snakk om gode nyttårsforsetter om man klarer å holde det i løpet av et år ♥

Og noen oppløftende ord til dere som sikkert allerede i årevis ikke trenger å ha dette som nyttårsforsetter engang, for å være snill er en selvfølge! Heia dere, og tusen millioner takk for deres fantastiske, og varme ord hver en eneste dag, søte mailer med spørsmål som kanskje er vanskelige å stille, men dere gjør det! Og jeg svarer. Jeg liker dere! Takk for at nettopp DU klikker deg inn her. Vi er alle bare mennesker ♥

42 kommentarer
    1. Det man gir får man også tilbake♻️ Takk, nok en gang for viktige påminnelser, refleksjoner og inspirasjon.

      Mari

    2. Hei!
      Beklageligvis må jeg si at jeg synes bloggen din er kjedelig og ikke like inspirerende som før. Du lovte gull og grønne skoger da du kjøpte leiligheten. Det var ikke måte på hvor mye vi lesere skulle glede oss til å følge prosessen med oppussing, interiørprat etc. Hittil har vi sett noe her og der, men det kan ikke sammenlignes med da dere pusset opp den forrige. Jeg forstår at du syns det er gøy å vise frem når alt er ferdig, men syns litt av morroa med å følge deg er å se prosessen fra A til Å. Husker du ansatte en amerikaner som skulle hjelpe deg med bloggen, ta bilder og filme, og dette skulle «bli så bra for bloggen»…. Er samarbeidet avsluttet? Du har ikke postet antrekksbilder av deg selv siden begynnelsen av desember. Dette er innlegg jeg tror mange setter pris på. Fint med innlegg med egne refleksjoner, men for min del syns jeg det blir litt for muntlig språk og veldig mye gjentakelser av deg selv. Hadde vært bedre om du var mer konkret og kortfattet 🙂

      Ha en fin kveld!

      1. Hei! Takk for tilbakemeldinger, mulig jeg har lagt ut litt lite underveis – men det jeg synes er morsomt er jo å vise før, og endelig resultat. Derfor jeg har ventet 🙂 McKenzie har fått seg 100% jobb,og derfor har hun ikke like mye tid som før 🙂 Og når hun er ferdig på jobb, er det mørkt ute og vanskelig å få tatt. Dermed litt mindre antrekksbilder også, men det kommer 🙂 Jeg må bare finne en ny fotograf 🙂 Klem

      2. Jeg må si meg enig med denne kommentaren. Alltid elsket bloggen din og fått masse inspirasjon herifra – men føler kanskje den har dabbet av det siste halvåret? Det går lenger tid før jeg stikker innom og når jeg kommer hit er det egentlig bare mye av det samme. Synes refleksjonsinnleggene også er en gjentagelse av seg selv. Men du har meg jo her fortsatt fordi jeg tror du kommer til å komme sterkere tilbake 🙂 Så vi får se 🙂

    3. For et fantastisk bra innlegg, dette er så utrolig sant! <3 Skulle bare ønske det hva en selvfølge hos alle. Du er god, eg HEIER på deg og alle oss andre der ute som bare vil andre mennesker godt. Takk for at du er den du er, for at du deler og inspirerer <3

      1. <3 Så bra du likte det Lisa 🙂 Takk! DU ER GOD! Trofast leser i alle år 🙂 Tusen takk!! Stor klem og godt nyttår!

    4. Heia heia!! Jeg kan ikke forstå at andre kvinner sitter bak en skjerm og spyr ut galle mot mennesker de faktisk ikke kjenner. Man kan alltids tro man kjenner noen, men det gjør man ikke via en skjerm – det sier jo seg selv. Jeg hadde ALDRI kunnet skrive noe så fælt som står på nett ulike steder, når det faktisk er ting jeg bare skriver for å være slem. Tenk å bare være slem for egen gevinst? Jeg kan ikke forstå det. Jeg ønsker å heie venner og familie frem. Mennesker jeg ikke kjenner unner jeg alt godt også, så lenge de er gode selv 🙂 Heier på deg Lene, du er god!

      1. Du er så god Charlotte! Den egenskapen der er UNIK <3 Du har alltid vært en superskjønn og trofast leser. Tusen tusen takk!

    5. Åh, kunne ønske du var mi venninne ❤️ Det ville vært fint – så kunne du «hjulpet» meg å reflektert over noen ting som jeg synest er håpløse å bli «klok» på. Tidenes fineste personlighet har du! Stor klem

      1. ÅÅ Elise, TAKK!! <3 Så skjønt sagt. Jeg er helt sikker på at du har venninner som kan gjøre deg klok på tingene du ikke blir klok på selv. Eller foreldre <3 KLEM

    6. Hei Lene. Takk for et fint innlegg <3 Jeg er så utrolig enig med deg, og dette er noe jeg prøver å leve etter hver dag.. Men, jeg sliter veldig med at jeg ikke klarer å unne min kollega suksess… Selv om jeg tenker at jeg burde gjøre det, så dukker det opp følelser inni meg som jeg ikke klarer å kontrollere når h*n gjør det bedre enn meg. Jeg skulle så gjerne ønske at det var meg. Jeg vil gjerne endre på dette, og har gått flere runder med meg selv, men jeg klarer ikke. Har du noen tips? Det er lett å si at man unner andre suksess osv, men å virkelig føle det fullt og helt på ekte er noe annet.. Skulle ønske jeg genuint ble glad på min kollegas vegne og ikke følte det sånn jeg gjør ved å hele tiden ligge ett steg bak vedkommende…

      1. Wow- synes det er kjempefint at du innrømmer dette, bare det å skrive det er jo et steg på veien! Det kan vel kalles konkurranse-innstinkt også.. Man vil jo alltid gjøre det råbra i jobben og helst være den beste, hihi. Vet du hva jeg tror.. At du kanskje burde bli litt mer kjent med denne personen, på det personlige plan? Så kanskje ting endrer seg! Det tror jeg 🙂 <3 Og.. Husk at du gjør ditt beste og mer enn det kan du ikke gjøre. Dont beat your self up! Det er ikke alltid bra å sammenligne seg med andre.. Du er din egen person og h*n er sin!

    7. Heier på deg Lene! Synes det er helt fantastisk imponerende hvordan du har holdt oppe nivået på bloggen over så mange år, dette er du jammen skapt til! Det er skikkelig kjipt med de som føler at de har rett til å kritisere deg for alt mulig tull. Man kan kritisere den man vil for alt de gjør hvis man bare leter godt nok, ingen er perfekte. Jeg synes at du sprer masse positiv energi gjennom bloggen din og jeg gleder meg alltid til å lese det du skriver og se bildene dine, det er faktisk et lyspunkt i hverdagen min og det er jo utrolig verdifullt! Håper du har en fin kveld <3

      1. Hei Anna! Snille, snille deg. Tusen takk for oppløftende ord, det settes så stor pris på hos meg! Ingen er perfekte- og det er alltids noe eller noen man ikke liker, men da kan man holde det for seg selv.. TAKK for at du klikker deg inn her! <3

    8. AMEN
      Viktige ord i en verden full av misunnelse og der enkelte har altfor liten selvinnsikt om seg selv og sitt. Rart det der hvordan noen løfter seg selv ved å rakke ned på andre. Tror vi bare må heve oss over det og la de seile sin egen sjø!

      Synes du har en god mix på innleggene dine, alt fra mote og interiør til de virkelig viktige refleksjonene i livet får du frem. Du viser et bredt spekter av deg selv og ikke minst at du er et tvers igjennom godt menneske med stor omtanke for de rundt deg.

      Stå på videre, du er dyktig! Klem

      1. Ja, jeg synes ikke det er riktig ..

        Takk Marie <3 Så utrolig god kommentar! Det setter jeg pris på! Kjekt at du klikker innom :-*

    9. Hei Lene!
      Synes dessverre bloggen din begynner å bli svært kjedelig og ensformig. Du blogger sjeldenere, og det handler stort sett om dine meninger om livet, noe du heller sjelden skrev om før, ikke misforstå, det er viktig å sette ord på tankene, men… jeg savner mote, klær, morsomheter og den morsomme Lene som blogger hver dag!

    10. Hei Lene.
      Jeg er fast leser av bloggen din, men ikke flink til å kommentere. Tenkte at et slikt innlegg fortjener en kommentar 🙂
      Jeg synes bloggen din har endret seg mye de siste årene. En ting jeg savner et flere innlegg. Mener ikke dette som kritikk, men synes det er litt rart at det går 2-3 dager mellom hvert innlegg når bloggen er jobben din. Det er selvfølgelig regnskap og svare på Mail osv som er en del av jobben din. Men for oss, som er grunnen til at dette kan være jobben din, er det bare innleggene her som synes. Før var den mer personlig og du fortalte om alt mulig, nå er det lenge mellom hvert innlegg, og mange av de handler ikke om så mye, det med vogna feks.

      1. Helt enig med kommentaren over. Dette har blitt så kjedelig og gjentakende, og disse personlige innleggene du kommer med oppleves det som du har skrevet flere ganger allerede, i en noe annen kontekst. Det blir færre innlegg, og det du kommer med oppleves veldig intetsigende. Håper på en forbedring

        1. Hmmm, tja det kan være det stemmer det. Jeg skriver bare det jeg føler for å skrive, og det kommer rett fra hjertet. Om jeg har skrevet noe lignende før- det kan være, men det er vel et tegn på at det er ting som opptar meg 🙂 Klem

      2. Hei Sara! 🙂 Når jeg lar være å oppdatere så er det rett og slett fordi at jeg ikke har noe og komme med. Og da synes jeg personlig det er bedre å la være 🙂 Og ja, det er jobben min- men husk at i en “normal” jobb så har man gjerne fri feks i helgene, mens om man driver en blogg så er det mange som forventer at man skal jobbe i helgene også, skjønner? Man trenger litt time-off av og til også selv om bloggen er en “relativt” enkel jobb, så krever det mye! <3 Men du er supersøt som ønsker mer, og koselig og høre at du vil jeg skal fortelle om alt mulig, hihi <3 Det med vogna var jeg kjempefornøyd med, haha men skjønner at ikke alle synes en vogn er så interessant <3 KLEM

    11. Det virker som du har gjort et veldig aktivt valg når det gjelder de vennene du ønsker å ha i livet ditt, og de du merker kanskje ikke gir deg mest lykke i livet. Er dette noe du har vært bevisst på? Jeg opplever selv å være i en periode hvor jeg er veldig annerledes enn mine barndomsvenner. Jeg har fått mange gode nye venner som jeg føler jeg har det kjekkere sammen med og som bryr seg mer om meg. Likevel føler jeg på et ansvar å vedlikeholde de eldste vennskapene, for vi har jo vært venner hele livet! Samtidig så føler jeg meg aldri særlig bra når jeg er med dem. Hvordan løser man en slik situasjon? Hadde vært et kult blogginnlegg!

      1. Hei Karoline! 🙂 <3 Vennene mine har alltid vært der, og er det fortsatt hihi, det er vel kanskje mer bekjente / gutter etc jeg refererer til 🙂 Og at kanskje om det er noen i livet ens som kanskje drar en litt ned, at det er OK å ta litt avstand.

        Hmm- om du ikke føler deg bra sammen med barndomsvennene dine, er det kanskje på tide og gjøre noe med det <3 Snakke med de, eller finne ut hvor mye tid du vil bruke på de. Husk på at de du har funnet i "voksen" alder ofte er selvvalgte ut ifra personen du har blitt! Og mulig at barndomsvennene dine og du har blitt forskjellige, og det er det ikke noe galt i! <3

    12. fint innlegg!
      Jeg savner bloggen slik den var før.. Jeg skjønner hvorfor du kutter ned altså, men jeg savner spesielt reisebloggen.. Og så syns jeg du oppdaterer sjeldnere enn før.. Føler ut som en evighet mellom hvert innlegg 😛 Men de innleggene du legger ut syns jeg er fine, inspirerende og morsomme.. Skulle DOG sett mer av “snaplene” inne på bloggen 😛 Litt humor skader ikke.. hihi..

      1. Hei! Hehe- denne kommentaren likte jeg, ikke irettesettende men du kommer med ØNSKER med et glimt i øyet, takk Maria! Det er jo ikke annet enn hyggelig og høre at du savner at jeg oppdaterer mer, det er jo et kompliment! Og jeg skjønner det. Jeg har vel egentlig bare vært litt lite inspirert og litt sliten i det siste og finner tilbake til motivasjonen sakte men sikkert! 🙂 Hehe, humor ja- jeg prøver nok å finne oppskriften på hvordan jeg kan være litt mer meg selv her inne også, tullete og med humor som jeg ofte kan være på snap! Heldigvis er det strategimøte med agenten min i morgen og da skal det nok bli andre boller <3 KLEM

    13. Bloggen inspirerer ikke meg lenger. Og jeg har faktisk vært her med deg helt siden du så helt annerledes ut i ansiktet og hadde annen klesstil.
      Det er utrooolig lite kvalitetsbilder når du er ute og reiser! Du gidder vel ikke å ta med deg et stort kamera, men det må man faktisk gjøre dersom man skal leve av å blogge! Veldig lite outfit bilder og “mine innkjøp”

      1. Hei Maria. Helt annerledes ut i ansiktet? Hva mener du med det? Jeg har lest at mange tror jeg har operert nesen min- det stemmer overhodet ikke! Eneste jeg har gjort er å fylle leppene litt, og med litt mener jeg 0,2. Men selvsagt har jeg forandret meg siden du begynte å følge meg, alle forandrer seg jo 🙂 Klesstilen også! Veldig fint og høre at du savner innkjøp og antrekk- det jeg opplever er veldig lite tilbakemeldinger og engasjement i antrekks-bildene så da har jeg vel egentlig latt det ligge litt. Men da vet jeg at dette er noe jeg bør fortsette med 🙂 Klem!

        1. Bare mener at du er en av dem som har endret seg mye utseendemessig . Øyenbrynsformen er annerledes og størrelse , måten du gjør contouring og tar på rouge , du har fått falske vipper, fylte på lepper , endret Hårfargen og lengde, osv. Du har også blitt mye mer flink til å sminke deg, den er mer proff sminke nå, fint.

    14. Hei Lene!

      Jeg leser kommentarene over her, om at bloggen din har tapt seg litt den siste tiden – og til en viss grad er jeg enig. Ting jeg kunne tenke meg å lese på bloggen din er:
      “Naturlige videoblogger” – da mener jeg videoer hvor du eksempelvis lager mat, har en “dag-med-Lene”, hvor du eksempelvis filmer deg sammen med venner osv osv. Det er morsomt! Savner også mat-innlegg, tips og triks til hva som helst. Rett og slett litt mer “personlig” LENE da, ikke nødvendigvis dype meningsfulle innlegg om sjalusi/relasjoner osv men innlegg hvor du viser oss litt mer av det ekte, bak fasaden!
      Det er faktisk da du er absolutt morsomst å følge med, uten tvil! I tillegg savner jeg spørsmålsrunder! Det er også gøy når du svarer på slike med video 🙂
      Stor klem! <3

      1. Hei Sabina! Tusen takk for ønsker fra deg, det setter jeg pris på! Jeg tror jeg må ha litt av alt, en god blanding- noen liker de personlige innleggene også fordi de viser en ekte side. Men jeg skjønner hva du mener :-* Stor klem til deg og fin kveld!

    15. Jeg synes du er flink jeg!
      Tror det er vanvittig krevende å være i “rampelyset” som deg.
      Det blir på en måte som en artist. Du må levere. Noen ganger er albumet litt dårlig, terningkast 2 mens andre ganger terningkast 6.
      Det er som alle type jobber det.
      Videoblogg er jo alltid veldig gøy! Du er jo sprudlende og levende, og er flink til å levere på videoblogg. Tenker spesielt på den med Levi.
      Stå på Lene! Du er rå!
      Klem fast leser uansett innlegg.

    16. Det går ikke an “og kill them with kindness”

      forstår hva du mener, men det finnes en del naivitet, tro meg på den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg