Ny podcast episode ute!

Hei dere! Meg tidligere idag i skogen – veldig ydmyk og super takknemlig for alle fine tilbakemeldinger, TAKK! I dagens episode deler jeg og Maria alle detaljer om et kjærlighetsforhold jeg var i som ikke var sunt for meg. Den følelsen når du må avslutte et forhold når du er head over heels forelsket fordi du blir en gråere versjon av deg selv. Iskald utestenging, panikkangst anfallet, kjærlighetssorgen. Vi deler selvsagt også de fine tingene – som feks kjærlighetsbrevene ♥

Episoden kan dere høre her ♥

42 kommentarer
    1. Hei Lene! Må bare få si det at podden din er kjempebra, veldig spennende å høre om dine erfaringer og litt om hva som har gjort deg til den du er i dag. Syns du får ufortjent mye hate på feks KG, men jeg tenker at de er nok bare misunnelige på deg. Synes du er en flott person, stå på og fortsett å dele/være deg selv. Digger deg!

    2. Veldig bra episode! Syns du åpnet deg veldig mye mer nå enn sist og det var veldig fint å høre på <3 Gleder meg allerede til neste torsdag!

    3. Fyyy søren Lene. Jeg må bare si at del 2 LEVERTE!! Du delte av deg selv som du aldri har gjort tidligere (har fulgt deg siden start), og jeg må bare si at for første gang så opplevde jeg deg sånn som jeg føler at venninnene dine gjør! du virker så snill, kul, morsom! Jeg følte med deg og det du har vært gjennom, du var rett og slett skikkelig menneskelig som jeg følte veldig empati med. Ikke tvil om at han du var sammen med slet veldig med seg selv (virket nesten litt som en sosiopat spør du meg), og jeg skjønner at du hadde det ekstremt vanskelig da. Men herlighet så spennende det var å høre om. Jeg får mye mer forståelse og medlidenhet med deg nå som vi får hele bildet. Gleder meg og hååper fortsettelsen blir like bra:) Stor applaus til Maria også, virket så trygg og fikk til en god samtale! Nei, rett og slett stor suksess!

    4. Igjen så må jeg bare skryte av pod del2!Har sitti og tenkt på det du var i gjennom… mens jeg kan huske jeg syntes livet ditt virket så perfekt da. At du er den du er, i tillegg hadde du en så flott og snill mann som overrasket med reiser og gudvethva. I virkeligheten var sannheten en heilt annen, og alt var slettes ikke perfekt….jeg får vondt av å tenke på hvordan du hadde det lene, samtidig som du på en måte prøvde å skjule dette for leserne dine fordi du kanskje ikke ville innse at denne mannen var usunn for deg… det var skikkelig deilig å høre deg snakke om det på en annen måte enn du pleier når du deler tanker og følelser fordi da går du aldri i dybden sånn som nå. Nå byr du virkelig på deg og sårbarheten din, og istedetfor å avslutte alle setninger med at du har lært så mye, blitt sterkere og blablabla, så er du bare helt ærlig på at DET var det tøffeste du har vært i gjennom, og da var virkelig ting mørkt. Applaus…!! Tror det var veldig positivt at du hadde en å prate sammen med, en du er trygg på som kjenner deg og som ikke lar deg «slippe unna» 🙂 bra lene!

    5. Elsker allerede podcasten din! 🙂
      Stå på, du er flink!

      Du har ikke tilfeldigvis en klinikk å anbefale meg i Oslo? Jeg har lyst til å ta filler under øynene og evt laser i ansikt, men vet ikke helt hvilken klinikk jeg bør gå for. Det er jo så mange å velge i, og så mange forskjellige priser. Har du noen å anbefale? 🙂

      Ønsker deg en god påske Lene!

    6. Nå skriver jeg på mobilen, så jeg orker ikke skrive så lang kommentar. Men jeg kan hvertfall si at jeg kjenner meg veldig igjen i han du snakka om. Jeg har hatt veldig mange dårlige erfaringer sjøl og det har uten tvil gitt sine konsekvenser og ettervirkninger. Jeg har vært singel i 11 år og har virkelig gjort mine forsøk på å finne kjærleiken. Problemet er at jeg har tatt for mange dårlige valg og jeg har lett etter kjærleiken på feil grunnlag. Det har gjort meg fryktelig sårbar, sensitiv og ikke minst har det gjort meg enda mer usikker og redd. Merker det veldig hvor engstelig jeg blir når det dukker opp en kar som jeg blir begeistra for. Blir automatisk redd og sitter stadig vekk med en frykt på at det skal gå den gale veien – noe det også gjør. Jeg får fort følelser og det skremmer folk med en gang. Det er faktisk så ille at jeg føler jeg har forbud mot å interesse meg og bli betatt, fordi det gir meg konsekvenser i form av at mannfolket får kalde føtter og trekker seg bort. Jeg prøver liksom at jeg kan for å ikke interesse meg for raskt, og når jeg får det til så blir det problemer. Mannfolket blir usikker, trekker seg tilbake og slutter å ta kontakt.

      Dettw påvirker meg noe helt sykt, for det gir meg bare større angst for å treffe noen igjen. Alle andre kan falle pladask uten at det er noe sak, men når det skjer med meg blir det problemer. Folk trekker seg unna og jeg sitter igjen med en skam og en følelse av å ha gjort noe galt.

      Det skal ikke være sånn. En mann må kunne akseptere andres følelser og interesse uten at det skremmer dem totalt. De må i det minste klare å være såpass åpne at dem sier fra hvis dem ikke føler det samme tilbake. Ikke bare forvente at alle skal ta hintet med en gang, for slik er det ikke for alle.

      Du og jeg har ulike erfaringer når det kommer til relasjoner og forhold, men igjen så kjenner jeg meg igjen i mye at du har fortalt i denne episoden. Syns du gjør en bra jobb og jeg gleder meg til å høre mer.

      Så håper jeg at kjærleiken dukker opp snart for min del, for nå er jeg fader meg drittlei av singellivet. Tåler ikke å se andre får seg kjærester, blir forlova eller noenting mer. Det gir meg bare en påminnelse på hvor mislykka jeg har vært sjøl gjennom alle dissa årene. Det er så slitsomt atte hjelp.

    7. Blei en lang kommentar likevel og litt skriveleifa her og der, men håper du skjønner poenget mitt likevel.

    8. Elsket denne episoden!! Fortsett slik. Elsket historiene og spesielt detaljene. Gjorde det virkelig og lettere å sette seg inn i situasjonen din.

      Stå på! Håper du møter den store kjærligheten snart 🙂

    9. Denne episoden var mye bedre enn den første! Jeg synes du var veldig flink til å by på deg selv, og likte veldig godt dynamikken mellom deg og Maria. Hun bør du ha med flere ganger 🙂

    10. Hørte podden i går da jeg var ute å kjørte. For en fin episode! så godt å høre at du tørr å åpne deg enda mer og jeg gleder meg allerede til neste! Stå på, og god påske

    11. Åh herremin hatt så sterkt det var å høre den siste episoden. Jeg opplevde nesten det sammd. Var stuck i nesten to år før jeg «våknet». Vi var også himmel og helvete på en gang. Det var en lidenskap jeg aldri hadde opplevd før, samtidig som de rundt meg så meg bare forsvinne fra meg selv. Flere røde flagg kom snikende underveis, men lidenskapen overskygget det og gjorde meg både blind og lite handlekraftig. Jeg oppleves for de rundt meg som den «sterkeste» i gjengen. Modig og alltid uredd. Lite visste jeg at denne gangen skulle jeg falle hardt. Jeg gikk flere runder med meg selv og veide ting for og imot. Men aldri i verden ville jeg gi opp sider ved meg selv for en annen, aldri. Gjør kjærlighet vondt bare stopp. I mitt forhold var det sjalusi og kontroll som tok over. Eiesyk ovenfor vennene mine også. Det som var så vondt var at det var så fint også og det å gjøre det slutt mens man er skikkelig forelsket er veldig tungt, men er den beste avgjørelsen jeg noensinne har tatt. Nå er jeg i et nytt forhold der alt er i balanse. Det føles nesten rart. Han har ingen «nykker» og attitude som jeg må jobbe med. Han er bare lugn <3 Jeg er meg, fullt og helt. Nakent og sårbart, men så innmari vakkert og godt. Kjærlighet er det.

      Takk for at du åpner opp å deler, Lene. Det krever mot og styrke. La aldri noen stjele din enorme positive energi og livsgnist. Lek deg i livet og kjærlighet. Varm hilsen fra en fastleser 🙂

      1. Åh for en fantastisk herlig kommentar. Takk skjønne deg! Så fantastisk at du kom deg ut. Man skal ALLTID sette seg selv først <3 Glad for å høre at du nå har balanse – og godt å vite at det er håp for ade der ute som kanskje har vært i dårlige relasjoner <3 <3 God klem!

    12. Elsket denne episoden!! Og spesielt at du delte mer og gikk i dybden <3 tror det var en smart avgjørelse å spille inn episoden igjen!! Elsket den virkelig

    13. Herlig podcast, Lene! Jeg må bare si at jeg digger energien din, og at jeg beundrer at du tørr og er villig til å dele ting som er såre for deg. Det er en stor styrke, tenker jeg! Jeg ser allerede frem til at de neste podcastene kommer ut. 🙂

    14. Hei Lene! Jeg er ikke den som pleier å legge igjen kommentarer så mye, men jeg ville bare fortelle deg hvor bra jeg synes podkasten din er Du er så ærlig og ekte og det digger jeg! Stå på og god påske Stor klem

    15. Jeg blei skuffa da jeg hørte første podd. Som du sier selv, så ble den så generell at det ble vanskelig å følge. Jeg ble desto mer imponert over podd nummer to. Her føler jeg vi ser den ekte Lene. Godt jobba!

    16. Igjen takk, vil ikke bli privat men jeg kjenner meg igjen. Jeg lurer bare på, prøvde du å kontakte familien hans og snakke om det som du opplevde var vanskelig? Kunne du dels ringt foreldre eller søsken og fortalt om dine opplevelser? Veldig behagelig kommunikasjon mellom deg og din venninne. Hun tak ikke over historien din men supplerer der det er nødvendig! Dere burde podde sammen!! Shit jeg hører ikke på podcasts men dette hører jeg på 100 ganger på repeat!!!!!

      1. AH TAKK!!! Fine deg 🙂 Snakket kun med min familie jeg <3 Jeg kjente ikke hans familie så godt at jeg følte det var naturlig <3 <3 Men hadde vi vært sammen i flere år – da hadde jeg lett tatt det med de <3

    17. Herregud Lene. For en utrolig fin episode. Synes det er utrolig sterkt at du deler hva du har vært igjennom og jeg tror du hjelper mange.

    18. Fin episode, gleder meg til neste!<3

      Jeg lurer på om det fortsatt finnes en rabattkode til smykkene dine på safira?

      Klem

    19. Hei Lene!
      Jeg har gjennomgått et brystløft, men etter en komplikasjon må jeg nå legge inn proteser for å få et bra resultat. Synes du har fått et flott resultat, men lurer på om du vet hvor mye du har lagt inn i hvert bryst? Er veldig usikker da jeg ikke vil ha for store bryst også. Håper du synes det er greit at jeg spør i kommentarfeltet<3

      1. Hei! Uff da, så trist å høre. Jeg tok det som legen anbefalte meg egentlig – ikke for mye. Jeg ville heller ikke ha så store. Tror jeg har 260 i ene og 290 i andre 😀 Lykke til! <3

    20. Hei Lene. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ofte har tenkt at du er en flott jente, trent og flott kropp, pent ansikt og det var det. Humor og glede har jeg sett at du har, fordi du alltid smiler og ler, men noe «dybde» har jeg savnet. Ironisk nok fra en leser, og nå lytter. Jeg skal være den første til å si at en bok ikke bør dømmes utifra coveret – det sure eple biter jeg i, for etter å ha hørt podcasten din, og spesielt den siste episoden, har jeg innsett at du er så mye mer enn en flott jente utseendemessig.
      Jeg har vært av og på (mest på..) med en fyr i noen år og har virkelig ikke klart å komme meg ut, til tross for alle verdens røde signaler fra uke 2. Sjalusi, eiesyke, den konstante dårlige samvittigheten for å være med venner eller ha et sosialt liv. Det var godt å høre at du har kommet deg ut av en sånn relasjon jeg nå befinner meg i, eller befant – for NÅ har jeg også fått nok. Du inspirerte meg til å ta det siste steget, kutte ut denne usunne relasjonen som har ødelagt både familieforhold og vennskap. Det første jeg gjorde etter episoden var ferdig (etter mange mange tårer) var å sende en SMS til vedkommende å si at vi må snakke sammen. Nå har jeg endelig mannet (kvinnet) meg opp til å avslutte dette «forholdet» en gang for alle, og kanskje forhåpentligvis kan jeg bli meg selv igjen. Den glade personen med et sosialt liv, uten milevis lange meldinger om hvor forferdelig menneske jeg er som gjør hyggelige ting uten denne personen.
      Vet ikke hva annet jeg skal si. Om det var episoden og det faktum at du kom deg ut, eller om jeg bare hadde nådd grensen selv – uansett, tusen takk for at du inspirerte meg til å ta dette valget for MEG SELV. I morgen skal jeg forhåpentligvis komme meg ut, og det skal jeg feire med et stort glass rødvin, stor godteriskål, litt jentefilmer og bare nyte mitt eget selskap – UTEN dårlig samvittighet.
      Du har fått en ny fast lytter. Klem <3

      1. AH fine fine deg. Jeg kjenner meg SÅ igjen i det du skriver – kjenner det knytter seg i halsen 🙁 Så fantastisk fantastisk fantastisk at du føler det sånn og at du nå er klar for å komme deg videre, være din egen beste venn og dyrke deg!! Det er den beste følelsen. Husk at nå blir det vondt en periode (prøv og ikke svar når han henvender seg til deg- han vil bare ha en reaksjon) Men nå kan det BARE gå oppover! Om en måneds tid så kommer du til å føle deg som verdens lettelse menneske! Skulle det være noe underveis så må du bare skrive til meg <3 Mange klemmer og HURRA for deg!!! <3

    21. Hei! Jeg synes jeg har sett at du har tv på et slikt stativ, om jeg ikke tar helt feil? Holder på å se på en slik løsning til leiligheten, så lurte på hvor din er fra evt? Og om du kanskje har en link til ett innlegg hvor du har bilder av hvordan du har det ift. til tv? Lette litt i arkivet nemlig, men fant ikke noe særlig…
      Flytter snart inn i ny leilighet og har begynt å tenke på innredning ol., så da er jeg alltid rett inn på bloggen din etter inspirasjon! Alt er såå gjennomført og fint, og ønsker for en gangs skyld å få det samme resultatet hjemme også 🙂
      Har forresten også hørt podcasten, og elsket den!
      Hilsen Rikke

    22. Elsker podcasten din. Spennende. Gleda meg og sett frem til tur i flere dager, for å kunne ha den på øret mens jeg er ute å går mila
      Klem Rebecca

    23. Elsker poden!! Som Marius såvidt nevnte i siste pod skulle vi gjerne hørt mer om de gode forholdene du har vært i også da, og hvordan du har opplevd den typen brudd. Vi som har fulgt deg lenge husker selvsagt Per Øyvind og Gard f.eks. Skulle veldig ønske du kunne drøfte rundt de forholdene/bruddene og hva du lærte av de også. Ser for meg det var enda vanskeligere å ta valget om å gå ut av vanlige/sunne forhold? Og hvordan opplevde Maria og Henri osv det? Med crazy guy (del 2) var de jo bare kjempefornøyde, men med de hyggelige guttene du har vært sammen med, har kanskje de også vært litt triste? Og du som setter forventninger til folk om støtte feks, hvordan opplevde du det?

      Klem!

      1. TAKK fine deg! JA – det var en god idé.. Å dele de gode bruddene også! Tar det med videre. Det er vanskelig å gå ut av de sunne / fine også, men av og til er bare ikke følelsene helt der.. <3 Takk for tips til podden videre <3 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg