Målløs

Idag våknet jeg 0630 til tross for at jeg lå i sengen og glante på Love Island til klokken var nesten 01. Jeg er så trøtt – men jeg ER SÅ GIRET at jeg måtte stå opp!! ♥ Nå blir det mye podsnakk her men HERREGUD gårsdagens episode. WOW. Jeg tror ikke dere forstår hvor mye denne reisen her betyr for meg, nesten så jeg leter etter ord. Endelig har jeg klart å åpne meg opp, dele hvordan ting har vært. Og det å snakke gjennom det med min beste Maria – er det beste jeg kunne gjøre! Og det beste av alt – deres tilbakemeldinger!! Jeg hadde aldri i mitt levende live trodd at jeg skulle havne her.

For meg så indikerer dette så inderlig hvor viktig det er å droppe fasaden og by på det sårbare. Nå er veggene trampet (!) ned og jeg føler meg ikke lengre redd for å dele. Det føles fantastisk befriende! Tusen tusen tusen takk for alle tilbakemeldinger – støtte varme og at dere LYTTER! Herre min hatt hvem skulle trodd. Hadde jeg hatt en gråte emoji her nå så hadde det vært 10 av den! ♥

Jeg leser ikke Jodel – og har også sagt fra til mine nærmeste at jeg ikke ønsker å vite hva som står der. Men i går kokte meldingsinnboksen min over med screenshots av positive kommentarer der inne. Må si jeg ble litt glad for at til og med Jodel har blitt litt glad i meg! Men dette er nok den viktigste tilbakemeldingene jeg tar med meg videre. Tenk at jeg har hjulpet en jente til å flytte fra en som ikke var bra for henne. Tenk det!!

Ønsker dere en herlig helg – i dag skal jeg nyte alle podcast inntrykk – og prøve å ha telefonen i flightmode så mye jeg kan resten av helgen. Nå har det kokt i et par dager her så godt med litt kvalitetstid med meg selv!

46 kommentarer
    1. Lene, herregud så BRA forklart, kjenner igjen såååå mange som har vært i samme situasjon. Tror det er GULL verdt for mange at du forteller din historie! Så fint å høre litt om hvordan du også egentlig har hatt det til tider, etter å ha fulgt deg i årevis på blogg og IG! Du er tøff, og akkurat nå stråler du, fortsett med det! Ha en nydelig helg, klem <3

    2. Hei Lene,
      Må bare si at jeg har hørt på podcasten og synes både deg og Maria er så fine å høre på! Mer med dere to sammen!! 🙂 Virker som dere har en skikkelig god jentegjeng som tar vare på hverandre, det synes jeg er så hyggelig.
      Stor klem fra Thea

    3. Lene, jeg må være ærlig. Jeg har ikke vært din største fan hittil, mye pga det overfladiske bildet du HAR representert. Men nå – nå har pipa fått en annen tone. Nå er du et menneske med følelser, nedbrutte vegger og en man kan relatere til. Nå har jeg bare lyst å gi deg en god klem og si at du er fantastisk. Ha en fin helg <3

    4. Flott podcast 🙂 Siden det er en podcast om å gå i dybden – kommer du til å snakke om din nåværende kjæreste i en av episodene?

    5. Fantastisk flott og sterk podcast!! Liker at du forteller om tøffe relasjoner, med et glimt i øyet samtidig. For man MÅ jo kunne «le» litt av seg selv og alt man har funnet seg i, det hjelper i alle fall for meg. Tusen takk for at du deler ❤️❤️❤️❤️

    6. Så gøøøy at du er topp 3! WOW! Elsker podcasten din! Gleder meg sååå til fortsettelsen! Må innrømme jeg tenkte underveis at hvordan kan dette skje flere ganger med et så oppegående menneske som Lene? Men jo, alt er jo mulig. Men er så glad for at det er over nå, og at du ikke lar noe sånt skje igjen! Ha en flott helg, fine! God klem! <3

    7. Ble litt skuffet over første episode. Trodde hele podden skulle bli litt sånn opplesning, men i del 2 og del 3 – da overrasket du meg! Elsket det. Endelig åpnet du deg opp og viste den lene jeg savnet litt her på bloggen. Også må jeg si at du og Maria bør jo podde sammen, for en fin duo! Gleder meg til flere episoder

      1. Takk! Jeg måtte nok bare prøve meg litt frem. Men nå blir det mye skravling og mye Maria <3 HIHI

    8. Hei.

      Jeg har hørt på podcasten din, du beskriver cluster B personligheter, dvs narsissister, borderlines og pyskopater.
      Det er et “spekter” og de går rundt oss i samfunnet, godt kamuflert av sjarme, ofte er de godt likt og som regel er det bare objektet som “ser den nedbrytende siden.” De er ute etter noe som kalles supply, det er derfor de er kontrollerende, gjør merkelige ting ( dette gjør de for å skape følelsesmessige reaksjoner hos “objektet” for det er det de lever av, det er livskraften deres.

      Hvis du leser

      Blogg: psykopati og kjærlighete
      Youtube: psykopati og kjærlighet

      Kan ellers anbefale:

      Assc Direct ( youtube )
      Inner integration (youtube)
      Soul gps (youtube)

      Les om “the circle of abuse” idealiseringsfase/ også grooming der de hanker deg inn, driver med kald/varm oppførsel for å hekte deg, ofte sammen med andre manipuleringstaktikker. Så det går det over til devaluering- det er her du ofte ser at de bare “forsvinner” og dukker om som ingenting har skjedd. Så kommer det en forkasting, mini forkasting som bare og forsvinne. Når de dukker opp igjen så er det som regel for at “circle of abuse” går av seg selv. Idealisering- devaliering-forkasting. Til slutt kommer noe som heter “the grand finale” da kan de sette opp brudd og skylde alt på deg. Det varierer litt på hvordan de går fram, men de har samme mønster.

      Sett deg inn i manipulerinstaktikker:

      – gashighting
      – trusler
      -stikk/ ofte kamuflerte som “jokes”
      -kontrollerende adferd
      – Selvopptatt

      listen er lang, les og få kunnskap for resten av livet.

      Han ene du snakker om i passkontrollen som ikke kom med flyet, det er planlagt for å skade deg og gi han mye supply.

      Det du beskriver er psykisk mishandling, og ofre blir sakte brutt ned, ofte uten at de merker det, hvertfall i starten, men til slutt blir man syk, kroppen får en reaksjon av misbruket.

      Say NO to abuse.

    9. Les også om “svertekampanjer” ” det du opplevde på slutten med nr 2

      De sverter, det er helt “etter oppskriften”

      De hekter folk på med sjarme, mange som faller for det, vil beskrive det som objektet blir fanget i en transe på en måte, eller “at vi blir bitt”

      Vet det høres merkelig ut, men slik er det.

    10. Veldig bra podcast og dere to er herlige å høre på 🙂 Du har vært tøff oppi alt dette med god støtte fra venner.

      Men lurer på en annen ting, hva mener du helt ærlig om skinmatch foundationen du reklamerte for? Bruker du den? Jeg mottok den og synes den luktet ekkelt og var ikke noe fin på. Fikk ikke returnere før pakke nr.2 til 499 kr ble trekt. Ser også mange føler seg lurt og at de som driver firmaet er useriøse og rett og slett scam.. :/

      1. <3 Takk!

        Jeg liker den veldig godt – MEN ja, det har vært en case hvor noen føler seg lurt mens andre har fått tilbake pengene sine. Har du sendt de en mail? Du skal ikke måtte betale for noe du ikke er happy med og jeg beklager virkelig på det sterkeste at jeg har reklamert for noe som ikke er bra ;-( <3

    11. Jeg må innrømme at jeg har vært litt skeptisk og til og med misunnelig på deg.. du har virket så perfekt, vakker, flott kropp, blid og sprudlende personlighet, ser bra ut i alt av klær, kler alt, flott leilighet, masse spennende reisemål. Men noe ved deg har likevel gjort at du har beholdt meg som leser. Jeg var veldig spent når du sa du skulle starte en podkast.. men jeg kan ikke annet en bøye meg i støvet. Jeg er imponert over det du leverer, du bjudar på så innmari og jeg føler jeg virkelig for et innblikk i hvem du er og de erfaringene du har og deler er noe jeg lærer av og får meg til å reflekterte over egne relasjoner, tidligere relasjoner og pågående. Tusen takk for at du gir oss lyttere noe å tenke over og ikke minst få bli enda litt bedre kjent med deg. Jeg er imponert over at du åpner opp såpass, tusen takk for at du deler, gleder meg til fortsettelsen. 🙂 og jeg har gitt meg selv ris for å være litt fordomsfull mot deg. Det har jeg lært at det skal jeg ikke gjøre mer.
      Heier på deg Lene! Klem fra Tone

      1. Kom nesten en tåre her nå!! TUSEN TAKK for veldig fin tilbakemelding Tone. Det betyr alt. Fint at jeg har oppnådd det jeg har ønsket å oppnå! <3 Jeg gleder meg sånn til fortsettelsen!! Takk for at du lytter ! KLEM

    12. Syns virkelig podcasten din er sykt bra og den har allerede hjulpet meg masse! Har vært gjennom så mye dritt med gutter og føler ofte at det bare skjer meg, men syns det er deilig å høre at det er flere i tilsvarende situasjoner. Hvordan du klarer å være sterk tilslutt og bare trå ut av det og ikke finne deg i det er også veldig inspirerende og det gir meg litt mer håp på kjærlighetsfronten. Er så glad for at du deler <3 Gleder meg til mange flere episoder!!

      1. Er det sant??? Så fantastisk. Takk Birgitte! Du – det kommer en dag, da kommer han! Han du har ventet på. Vi må bare gjennom litt dritt for å bli klar for HAN <3 Hihi, klem!

    13. Hei Lene! Ville bare gi deg en tilbakemelding
      Jeg har fulgt deg i mange år via bloggen din
      Jeg ble glad da du sa du skulle lage podcast. Det er forøvrig den første podcasten jeg har lyttet til også Jeg var litt spent på hvor langt ned i dybden du kom til å gå, for jeg har jo merket at du har blitt mer «overfladisk» med årene og ikke har ville ha delt like mye. Med denne historien så skjønner jeg godt at du på den tiden skrev «jeg kommer ikke til å dele mer om dette». Og tenk hvordan du har vokst de siste 3-4 årene.
      Jeg digger hvordan du skriver om selvutvikling
      Alle burde stoppe opp i blant for å se seg selv.
      Gleder meg til å høre mer, jeg heier på deg☀️Klem

    14. Hei Lene! Har hørt alle episodene og synes de er kjempebra! Flott at du står fram!!! ❤️ Sånn fortjener ingen å bli behandlet. Synes også venninnen din er med på å løfte alt opp. Bra jobba! Umiddelbart etter å ha hørte siste episode lurte jeg på om du har fått noen respons eller reaksjon fra de det handler om? Selv om du ikke nevner noen navn skjønner de nok at det er de det handlet om vil jeg tro.

    15. Tusen takk for at du åpner deg opp! Den siste relasjonen din er så ufattelig likt noe av mitt eget virvar av et mannfolk- noe som har vært så vanskelig å avslutte. Så viktig å åpne opp om! Heier på deg❤️

      1. <3 Takk Sofie! <3 Vårjakker ja – ja det er på tide å begynne og gå i nå i hvertfall – så nå skal vinterjakkene pakkes bort <3

    16. Hei Lene,
      Podcasten din er så ærlig og spennende å høre på! Er som å høre en venninne legge ut om ting med verdens mest behagelige dialekt. Likte aller best episoden med Maria, det var så fin sparring og gøy å høre litt fra hennes side. Kan du kanskje ha flere episoder hvor du snakker til noen som også kan kommentere tilbake? Det fungerte superbra hvertfall! Selv om du er ikke noe dårligere selvstendig ☺️Ikke mange podcaster jeg kan høre på uten å gjøre noe i tillegg for å være underholdt. Håper det kommer mange fler episoder og gjerne med andre opplevelser gjennom livet☺️Stor klem på avstand

      1. Jeg skal ha gjester i alle <3 <3 Maria er GOD som gull å ha med <3 Men så koselig å få tilbakemelding fra deg, det gleder meg <3 Klem

    17. Heii, fine lene <3
      Såå fortjent at podden din har gått så bra! Beundringsverdig at du tørr å åpne deg så mye opp for så mange mennesker du ikke aner hvem er eller kjenner. Blitt slukt inn i hver episode du har delt så langt.

      Over til noe helt annet ;D. Pga korona blir det jo norgesferie på oss alle. Så jeg lurte på om du kunne lage et eget innlegg med inspirerende og fine turklær. Du er jo så glad i å være ute i naturen selv, og stilen din er alltid on point. Så kunne trengt en liten – "Turklær spalte". Stor klem <3

      1. Åh TAKK 🙂 Så herlig å høre at du blir slukt inn i det <3

        Så hyggelig – det kan jeg sikkert få til ja! Elsker turklær, og det blir MANGE turer i sommer <3

    18. Gratulerer med tredje plassen, wow så gøy!! Du har virkelig valgt en riktig tittel på podcasten din! Du er en skikkelig tøffing og måtte nesten le noen ganger av hvordan han tredje oppførte seg, herremin ere mulig, godt du kom deg ut av det der! Du og Maria er en god kombo i podcasten og helt sikkert i privat livet deres også, gode venner er gull ❤️ Heier på deg, sånn skikkelig ❤️

      1. ÅÅÅ TAKK Anita – så koselig tilbakemelding. Assa ja, er det mulig!! Glad jeg er ute av det <3 Mange klemmer

    19. Var veldig skeptisk til podcasten din, men likte den skikkelig! Kjenner meg veldig igjen i mange av tingene! Likte veldig at du fortalte mere detaljer og sammen med Maria, har gått runder i skogen mens jeg hørte på! 🙂 Håper det kommer flere sånne episoder, klem!

    20. Mente selvfølgelig Rolf Ivar!!! Ikke Per Øyvind. Hørte bare nettopp poden til Synnøve og Vanessa, så surret helt haha

    21. Ååh så glad jeg er for at du har laget podd!! Jeg har fulgt deg helt siden starten, men de siste årene skal jeg innrømme at jeg har klikket meg inn på bloggen mer og mer sjeldent, rett og slett fordi jeg ikke lengre følte at det var Lene som skrev, men at det hele ble mer som et glansbilde ALA ukeblader. Men NÅ Lene, nå er DU tilbake og det gjør meg så glad! Det er herlig å høre at du åpner mer opp, men jeg forstår også så mye bedre hvorfor du har holdt såpass mye igjen de siste årene. Jeg håper podden din kommer til å leve lenge, og jeg gleder meg allerede til neste episode ❤️
      PS. Husker at du for mange år siden la ut flere videoer der du sang, det ønsker jeg meg en reprise av, for du synger jo som en engel

      1. Åh fine deg, for en fin tilbakemeling – takk! <3 Jeg har nok krøpet mer og mer inn i mitt eget skall de siste årene – derfor har det blitt slik. Men NÅ har jeg tatt springfart og satset. Og det ER SÅ GØY!!

        Ja det kommer litt mer musikk fremover faktisk <3 LOVE!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg